Locuitorii orașului Teiuș se plâng că localitatea a devenit, în ultima perioadă, una dintre cele mai aglomerate din județ. Într-o zi normală, forfota începe la primele ore ale dimineții, când maşinile localnicilor își fac loc cu greu printre autovehiculele aflate în tranzit.
Traficul este completat de numeroasele camioane şi TIR-uri, care trec în fiecare oră prin mijlocul oraşului. Rezultatul: nervi întinşi la maximum, atât în cazul localnicilor, cât și al celor ce tranzitează zona – turiști sau transportatori, cei din urmă acumulând întârzieri imense. Situaţia nu își va găsi rezolvarea prea curând, infrastructura fiind aceeaşi de la Revoluție încoace, în timp ce lucrările la Autostrada Sebeș-Turda, pe unele tronsoane, sunt mult rămase în urmă. În fiecare zi, centrul orașului e tranzitat de zeci de mii de autovehicule, TIR-uri şi camioane de mare tonaj. Potrivit primarului orașului Teiuș, Mirel Hălălai, ”Teiușul a ajuns acum la fel ca Sebeșul, înainte de deschiderea autostrăzii. În ultimele luni traficul a crescut foarte mult, cu cel puțin 10.000 de mașini pe zi. Pentru noi, singura șansă de a scăpa de traficul mare din oraș, dar și de autoturismele ce trec prin oraș este finalizarea Autostrăzii Sebeș-Turda. Pe plan local am căutat diferite soluții – semaforizare sau sensuri unice, dar nu dau rezultate, autostrada fiind singura care poate decongestiona traficul greu, dar și al autoturismelor care tranzitează orașul. În prezent există o propunere de amplasare a unor semafoare, dar ea nu ne va aduce fluidizarea traficului. Probabil, vor trece 3-4 ani până când vom scăpa de acest calvar al traficului de fiecare zi”, ne-a declarat primarul Mirel Hălălai. Problemele locuitorilor orașului nu se rezumă doar la întârzieri şi agitaţie. Gradul de poluare la nivelul localității e peste limite, din cauza traficului, care e responsabil de particulele nocive ce ajung în plămânii localnicilor. Dacă autostrada ar fi finalizată, locuitorii orașului ar avea parte de o reducere considerabilă a poluării, atât la pulberi, cât şi la dioxidul de carbon şi alte substanţe emanate de autovehicule. La poluarea atmosferică se mai adaugă și poluarea fonică, ce are efecte negative asupra localnicilor. Ar mai trebui adăugat că traficul intens al mașinilor de mare tonaj a dus la degradarea şoselelor, iar lucrările la carosabil, desfășurate în plină vară, la ieșirea din oraș spre Cluj-Napoca, au dus la formarea unor coloane de mașini, autoturismele circulând bară la bară.
A. D. T.
Acest articol a fost citit de 686 ori
Ultimele comentarii