teiusinfoinfo, stiri teius, informatii teius

Rămâi conectat

Administrație

Judecătoria Aiud a făcut publică motivarea deciziei prin care edilul orașului Teiuș a fost condamnat la doi ani de închisoare cu suspendare

teiusinfo.ro

Publicat

în

Judecătoria Aiud a făcut publică motivarea deciziei prin care primarul orașului Teiuș, irel Hălălai, a fost condamnat la doi ani de închisoare cu suspendare pentru comiterea infracțiunii de conflict de interese.

În esență, judecătorul a constatat fără dubiu vinovăția primarului, care a încheiat contracte între primărie și firma la care a fost asociat și administrator (SC Dami Prod SRL Teiuș) și a semnat facturi prin care s-au făcut plăți de peste 170.000 de lei.

Mirel Hălălai a recunoscut starea de fapt reținută de Parchet în rechizitoriu, însă a negat că ar fi comis fapta sub aspect subiectiv, respectiv cu intenție. Hălălai s-a retras din societate în iulie 2012, imediat după ce a câștigat primul mandat de primar la Teiuș. În firmă a rămas, în continuare, soția acestuia.

Dami Prod SRL a fost înființată în anul 1994 de cei doi frați Hălălai, Mirel și Dănuț, ambii membri PSD, acesta din urmă fiind, în prezent, prefect al județului Alba, și are ca obiect principal de activitate colectarea și epurarea apelor uzate. l66 de achiziții publice de la firma la care a fost asociat și administrator

Din probatoriul administrat în cauză rezultă că, în perioada iulie 2012 – ianuarie 2014, primarul Mirel Hălălai a îndeplinit atât acte, dar a luat și decizii pentru efectuarea de către Primăria orașului Teiuș a unui număr de 66 achiziții publice de la agentul comercial Dami Prod SRL și ulterior a aprobat și dispus efectuarea plăților din bugetul local al orașului Teiuș, ”realizând astfel direct foloase patrimoniale pentru sine, pentru soția sa și pentru agentul comercial în sumă totală de 170.145,06 lei”.

După sesizarea Parchetului, începând cu luna februarie 2014, administrația locală nu a mai achitat facturile emise de către firma privată, deși agentul economic, în baza contractelor încheiate anterior, a mai emis facturi în valoare de 91.205,82 lei. Instanța a reținut că potrivit declarației de avere dată la 18 aprilie 2012 de către inculpatul Mirel Hălălai, acesta avea împrumutată suma de 362.710 lei la data de 31 decembrie 2011 agentului comercial SC Dami Prod SRL, firmă la care era asociat unic și administrator unic.

Din declarația de avere dată la 14 iunie 2013, rezultă că la data de 31 decembrie 2012 avea împrumutată suma de 330.270 lei și în cursul anului 2012 i-a fost restituită de către firma privată suma de 42.000 lei din împrumutul acordat. Judecătorul a mai reținut că, în perioada 2012-2014, în timpul exercitării funcției de primar al orașului Teiuș, în mod permanent inculpatul Hălălai Mirel a încasat sume de bani de la SC Dami Prod SRL Teiuș cu titlu de restituire împrumut.

”Chiar dacă inculpatul a recunoscut faptele în materialitatea lor, acesta, atât în faza de urmărire penală, cât și în fața instanței, a declarat că nu se consideră vinovat de comiterea infracțiunii reținute în sarcina sa deoarece: potrivit OUG nr. 34/2006 toate contractele încheiate cu SC Dami Prod SRL au fost sub valoarea prevăzută de actul normativ peste care se atribuie contracte doar pe bază de licitație, iar în calitate de ordonator principal de credite avea obligația de serviciu de a semna personal contractele și ordinele de plată, doar în situații gen concediu de odihnă/concediu medical își delega atribuțiile viceprimarului. (…)

Cu toate că secretarul Orașului Teiuș i-a adus la cunoștință inculpatului prevederile actelor normative relevante, inculpatul, cu bună știință, a ales să încalce obli­gațiile/interdicțiile impuse de legislația în vigoare. (…) Contrare apărării inculpatului potrivit căreia «nu puteam refuza semnarea contractelor și semnarea ordinelor de plată deoarece erau obligațiile mele de serviciu (…) doar în situația în care eram în concediu de odihnă sau medical atribuțiile mele erau delegate viceprimarului», sunt dispozițiile art. 65 din Legea nr. 215/2001 – primarul poate delega atribuțiile ce îi sunt conferite de lege și alte acte normative viceprimarului, secretarului unității admnistrativ-teritoriale”, se afirmă în motivarea hotărârii de la Judecătoria Aiud.

• Presiuni asupra unei angajate care a refuzat să mai semneze facturile

O angajată a Primăriei Teiuș care a refuzat să mai aplice viza de control financiar preventiv după ce s-a aflat de ancheta penală în derulare a fost nevoită să își dea demisia din instituție.

”(…) Inculpatul i-a spus că firma o să acționeze primăria în instanță, iar primăria o să se îndrepte împotriva sa pentru neplata facturilor și o să plătească penalitățile. Totodată, martora a declarat că urmare a tensiunilor create în cadrul instituției, și-a dat demisia din funcție. În aceste condiții, dacă inculpatul, astfel cum afirmă, a acționat cu bună credință în relațiile comerciale dintre Primăria Teiuș și SC Dami Prod SRL, nu se justifică presiunea exercitată asupra martorei pentru aplicarea vizei de control preventiv. Instanța deduce că inculpatul, chiar după declanșarea cercetărilor în cauză, a insistat în activitatea infracțională”, se mai afirmă în documentul instanței de judecată.

Pe lângă condamnarea la 2 ani de închisoare cu suspendare, sub supraveghere, Judecătoria Aiud a mai impus obligația ca Mirel Hălălai să nu mai poată ocupa funcții publice timp de 2 ani. De asemenea, acesta ar urma să efectueze un număr de 100 de zile de muncă în folosul comunității. Dosarul urmează să ajungă, pentru a doua fază de judecată, la Curtea de Apel.

Până la pronunțarea unei hotărâri definitive, inculpatul beneficiază de prezumția de nevinovăție.

Administrație

Centru expozițional cu aspect tradițional românesc, pentru expunerea publică a unei colecții de exponate etnografice locale, la Teiuș

teiusinfo.ro

Publicat

în

Orașul Teiuș va avea în curând un centru expozițional cu aspect tradițional românesc pentru expunerea publică a unei colecții de exponate etnografice locale.

Realizarea acestei investiții se încadrează în tendința generală de dezvoltare culturală și educațională a orașului Teiuș prin promovarea valorilor tradiționale naționale și locale.

Primăria orașului Teiuș a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru proiectare și execuție lucrări pentru investiția „Regenerarea urbană socio-culturală a orașului Teiuș – Obiectiv: Contruire Centru Expozițional – colecție publică”. Valoarea estimată a contractului este de 727.243,46 de lei, fără TVA.

Lucrările propuse constă în construirea unui centru cu o arie construită la sol propusă este de 64,50 mp cu un subsol de 62,80 mp și un etaj de 58.40 mp rezultând o arie construita desfășurata de 185,70 mp.

Realizarea acestei investiţii se încadrează în tendința generală de dezvoltare culturală și educațională a orașului Teiuș prin promovarea valorilor tradiționale naționale și locale.

La momentul actual localitatea Teiuș nu beneficiază de un spațiu special construit pentru punerea în valoare a colecțiilor etnografice deținute. Rolul unui astfel de spațiu este unul major, cu contribuții definitorii la identitatea social-culturală a comunității. Primăria orașului Teius, în momentul de față are în în folosință cu titlu gratuit mai multe obiecte care vor fi expuse în acest centru.

Amplasamentul are acces la strada Decebal, principala arteră carosabilă și pietonală a oraşului Teiuș, care leagă drumul naţional ce traversează oraşul de gară, cel mai important nod de cale ferată din Transilvania. De-a lungul acestei străzi se găsesc principalele dotări administrative, de cult și comerciale ale localităţii. Situl mai are acces la strada Bisericii denumită după Biserica reformata de pe aceiași strada, monument istoric remarcabil a epocii de tranziție din secolul al XIII-lea și sec. al XIV-lea.

Aria construită la sol propusă este de 64,50 mp cu un subsol de 62,80 mp și un etaj de 58.40 mp rezultând o arie construita desfășurata de 185,70 mp. POT propus = 15,90% ,CUT propus = 0.46.

Din punct de vedere a organizării funcționale interioare a clădirii se propun următoarele spatii:

Subsol: 3 spații administrative și de întreținere, scară, grup sanitar și spațiu tehnic.

Parter: 3 spații expoziționale și hol cu scară.

Etaj: 2 spații expoziționale și prispă

Suprafața utilă totală însumează 118.5 mp.

Din punct de vedere constructiv, clădirea se vă realiza pe fundații continue și izolate din beton, elevații din
beton armat, cu zidărie din cărămidă GVP și sâmburi din beton armat, grinzi și centuri din beton armat, planșee din beton armat și șarpanta din lemn cu învelitoare din șindila.

Acest tip de structură a fost ales din considerentele conluziilor Studiului Geotehnic și pentru o conformare cât mai bună la condițiile climatice ale zonei.

De asemenea s-a optat pntru o siluetă arhitecturală inspirată din valorile arhitecturii tradiționale populare.

Citește mai mult

Administrație

Vineri, 26 februarie 2021: Ședință publică ordinară a Consiliului Local al orașului Teiuș. Vezi proiectele aflate pe ordinea de zi

teiusinfo.ro

Publicat

în

Consiliul Local al orașului Teiuș este convocat în ședință publică ordinară, pentru data de 26 februarie 2020, începând cu ora 10.00, în ședință ordinară, cu următorul proiect al oedinii de zi:

1. Aprobarea Procesului verbal incheiat cu ocazia ședinței publice „ordinare” a Consiliului Local al orașului Teiuș din data de 29 ianuarie 2021.
Redactat: Bara Maria – secretarul orașului Teiuș

2. Proiect de hotărâre privind stabilirea și sancționarea faptelor care constituie contravenții in domeniul privind buna gospodărire in orașul Teiuș și satele aparținătoare
Inițiator: Primar dr. ing. Halălai Mirel Vasile
Transmis spre avizare Comisiei de specialitate nr. 1 pentru activități economico-financiare, amenajarea teritoriului și urbanism, agricultură, protecția mediului și turism, Comisiei de specialitate nr. 2 pentru învățământ, sănătate și familie, activități social-cul turale, culte, muncă și protecție socială, proiecție copii. Comisiei de specialitate nr. 3 juridică și de disciplină.

3. Proiect de hotărâre privind administrare transparentă dcschisă și participativă, dialog îmbunătăți, cu comunitatea in cadrul Consiliului Local al Orașului Teiuș
Inițiatori: consilieri locali Crișan Cristian, Breaz Aurel, Banca Aurelian Stelian, Micu Marin Constanlin, Oțel Romul Aurelian
Transmis spre avizare Comisiei de specialitate nr.3 juridică și de disciplină

4. Prezentarea Raportului anual de evaluare a implementării Legii nr.544/2OOI și a Legii nr.52/2003 in anul 2020
Prezintă primar dr. ing. Hălălai Mirel Vasile

5. Probleme curente.

Citește mai mult

Administrație

Politia Locala Teius are începând de astazi, 22 februarie 2021, un sediu nou

teiusinfo.ro

Publicat

în

Începând de astăzi, 22 februarie 2021, Poliția Locală a orașului Teiuș are un sediu nou, amenajat în clădirea administrației pieței agroalimentare.

Prin eforturile colegilor s-a amenajat un birou al Poliției Locale Teiuș, dotat cu toate cele necesare în cladirea administrației pieței agroalimentare din orasul nostru. Pentru a sesiza încalcări ale legii și ale normelor sociale nu ezitati să apelați Politia Locală Teiuș, la numerele de te telefon 0726/128938 sau 0258/ 851101”, au scris reprezentanții Primăriei orașului Teuiș pe pagina de facebook a instituției.

Citește mai mult

Administrație

Teiușul intră de mâine, 19 februarie 2021, în SCENARIUL ROȘU. Vezi ce măsuri noi au fost instituite

teiusinfo.ro

Publicat

în

CJSU Alba a hotărât în sedința de astăzi ca orașul Teiuș să intre de mâine, 19 februarie 2021 ora 00.00, în scenariul roșu de combatere a pandemiei de COVID-19, după ce incidența cazurilor de COVID-19 a depășit 3 la mia de locuitori.

Văzând situația epidemiologică din analiza indicatorului ratei de incidență a cazurilor de COVID–19 pentru perioada 03.02.2021 – 16.02.2021, respectiv 04.02.2021 – 17.02.2021 la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresele nr. 1989/17.02.2021 și nr. 2033/18.02.2021;

În temeiul:

-Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;
-Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;
-H.G. nr. 35/10.02.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 12 februarie 2021;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 18.02.2021,

HOTĂRĂȘTE:

Art. 1.(1) La nivelul municipiului Sebeș, orașului Teiuș și al comunei Ceru Băcăinți, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este de peste 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 19.02.2021, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a)Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

b)Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c)Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d)Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e)Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f)Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:

-deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
-deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
-deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
-deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

g)Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

h)Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

n) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

Art. 2.(1) La nivelul comunelor Săsciori, Șona și Șpring , unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 19.02.2021, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:

-deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
-deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
-deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
-deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2300;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

Art. 3.Hotărârile adoptate de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Citește mai mult

Administrație

Corpuri de iluminat moderne, la Casa de Cultura a orașului Teiuș

teiusinfo.ro

Publicat

în

Casa de Cultură a orașului Teiuș va beneficia de un iluminat modern și economic bazat pe tehnologia LED.

În aceste zile sunt montate corpurile de iluminat moderne în interiorul sălii.

„Se montează corpurile de iluminat moderne la Casa de Cultură a orașului nostru. În scurt timp imobilul, care a îmbracat, datorită muncii și priceperii colegilor noștri, o haina curată, este gata să-și primească oaspetii, întorsi din drum de pandemia care ne-a afectat pe toti”
, au scris reprezentanții Primăriei Teiuș pe pagina de facebook a instituției.

Citește mai mult

Actualitate

Administratie

Stiri din zonă

Știri Alba

Politica

Stirea ta

Societate

Sport

Economie

Articole Similare