Rămâi conectat

Administrație

Judecătoria Aiud a făcut publică motivarea deciziei prin care edilul orașului Teiuș a fost condamnat la doi ani de închisoare cu suspendare

Publicat

în

Judecătoria Aiud a făcut publică motivarea deciziei prin care primarul orașului Teiuș, irel Hălălai, a fost condamnat la doi ani de închisoare cu suspendare pentru comiterea infracțiunii de conflict de interese.

În esență, judecătorul a constatat fără dubiu vinovăția primarului, care a încheiat contracte între primărie și firma la care a fost asociat și administrator (SC Dami Prod SRL Teiuș) și a semnat facturi prin care s-au făcut plăți de peste 170.000 de lei.

Mirel Hălălai a recunoscut starea de fapt reținută de Parchet în rechizitoriu, însă a negat că ar fi comis fapta sub aspect subiectiv, respectiv cu intenție. Hălălai s-a retras din societate în iulie 2012, imediat după ce a câștigat primul mandat de primar la Teiuș. În firmă a rămas, în continuare, soția acestuia.

Dami Prod SRL a fost înființată în anul 1994 de cei doi frați Hălălai, Mirel și Dănuț, ambii membri PSD, acesta din urmă fiind, în prezent, prefect al județului Alba, și are ca obiect principal de activitate colectarea și epurarea apelor uzate. l66 de achiziții publice de la firma la care a fost asociat și administrator

Din probatoriul administrat în cauză rezultă că, în perioada iulie 2012 – ianuarie 2014, primarul Mirel Hălălai a îndeplinit atât acte, dar a luat și decizii pentru efectuarea de către Primăria orașului Teiuș a unui număr de 66 achiziții publice de la agentul comercial Dami Prod SRL și ulterior a aprobat și dispus efectuarea plăților din bugetul local al orașului Teiuș, ”realizând astfel direct foloase patrimoniale pentru sine, pentru soția sa și pentru agentul comercial în sumă totală de 170.145,06 lei”.

După sesizarea Parchetului, începând cu luna februarie 2014, administrația locală nu a mai achitat facturile emise de către firma privată, deși agentul economic, în baza contractelor încheiate anterior, a mai emis facturi în valoare de 91.205,82 lei. Instanța a reținut că potrivit declarației de avere dată la 18 aprilie 2012 de către inculpatul Mirel Hălălai, acesta avea împrumutată suma de 362.710 lei la data de 31 decembrie 2011 agentului comercial SC Dami Prod SRL, firmă la care era asociat unic și administrator unic.

Din declarația de avere dată la 14 iunie 2013, rezultă că la data de 31 decembrie 2012 avea împrumutată suma de 330.270 lei și în cursul anului 2012 i-a fost restituită de către firma privată suma de 42.000 lei din împrumutul acordat. Judecătorul a mai reținut că, în perioada 2012-2014, în timpul exercitării funcției de primar al orașului Teiuș, în mod permanent inculpatul Hălălai Mirel a încasat sume de bani de la SC Dami Prod SRL Teiuș cu titlu de restituire împrumut.

”Chiar dacă inculpatul a recunoscut faptele în materialitatea lor, acesta, atât în faza de urmărire penală, cât și în fața instanței, a declarat că nu se consideră vinovat de comiterea infracțiunii reținute în sarcina sa deoarece: potrivit OUG nr. 34/2006 toate contractele încheiate cu SC Dami Prod SRL au fost sub valoarea prevăzută de actul normativ peste care se atribuie contracte doar pe bază de licitație, iar în calitate de ordonator principal de credite avea obligația de serviciu de a semna personal contractele și ordinele de plată, doar în situații gen concediu de odihnă/concediu medical își delega atribuțiile viceprimarului. (…)

Cu toate că secretarul Orașului Teiuș i-a adus la cunoștință inculpatului prevederile actelor normative relevante, inculpatul, cu bună știință, a ales să încalce obli­gațiile/interdicțiile impuse de legislația în vigoare. (…) Contrare apărării inculpatului potrivit căreia «nu puteam refuza semnarea contractelor și semnarea ordinelor de plată deoarece erau obligațiile mele de serviciu (…) doar în situația în care eram în concediu de odihnă sau medical atribuțiile mele erau delegate viceprimarului», sunt dispozițiile art. 65 din Legea nr. 215/2001 – primarul poate delega atribuțiile ce îi sunt conferite de lege și alte acte normative viceprimarului, secretarului unității admnistrativ-teritoriale”, se afirmă în motivarea hotărârii de la Judecătoria Aiud.

• Presiuni asupra unei angajate care a refuzat să mai semneze facturile

O angajată a Primăriei Teiuș care a refuzat să mai aplice viza de control financiar preventiv după ce s-a aflat de ancheta penală în derulare a fost nevoită să își dea demisia din instituție.

”(…) Inculpatul i-a spus că firma o să acționeze primăria în instanță, iar primăria o să se îndrepte împotriva sa pentru neplata facturilor și o să plătească penalitățile. Totodată, martora a declarat că urmare a tensiunilor create în cadrul instituției, și-a dat demisia din funcție. În aceste condiții, dacă inculpatul, astfel cum afirmă, a acționat cu bună credință în relațiile comerciale dintre Primăria Teiuș și SC Dami Prod SRL, nu se justifică presiunea exercitată asupra martorei pentru aplicarea vizei de control preventiv. Instanța deduce că inculpatul, chiar după declanșarea cercetărilor în cauză, a insistat în activitatea infracțională”, se mai afirmă în documentul instanței de judecată.

Pe lângă condamnarea la 2 ani de închisoare cu suspendare, sub supraveghere, Judecătoria Aiud a mai impus obligația ca Mirel Hălălai să nu mai poată ocupa funcții publice timp de 2 ani. De asemenea, acesta ar urma să efectueze un număr de 100 de zile de muncă în folosul comunității. Dosarul urmează să ajungă, pentru a doua fază de judecată, la Curtea de Apel.

Până la pronunțarea unei hotărâri definitive, inculpatul beneficiază de prezumția de nevinovăție.

Administrație

Autoritățile locale din Teiuș i-au premiat pe elevii care s-au remarcat la examenele naționale și competițiile internaționale

Publicat

în

Teiușul nu progresează doar datorită lucrărilor edilitare, care îmbunătățesc viața oamenilor, nu doar muncii și dăruirii locuitorilor săi și a celor ce-l administrează, ci punând în valoare o resursă extrem de valoroasă despre care în aceste vremuri complicate se vorbește extrem de puțin, resursa de inteligență și muncă a școlii teiușene, elevii merituoși!

Astfel la Primăria Teiuș a avut loc, în condițiile impuse de starea pandemica în care ne aflăm, premierea elevilor care s-au făcut remarcați prin merite deosebite la examenele nationale și competițiile internaționale.

În prezența directorului școlii teiușene Marius Pintea, a profesoarei Romina Pop, primarul Mirel Vasile Hălălai a înmânat diplome de recunoștința și atenții financiare copiilor merituosi, conform unui obicei statornicit cu câțiva ani în urma, binemeritat și bineprimit!

Primăria orașului aduce pe acesta cale multumiri tuturor celor implicați în această acțiune, dascălilor Liceului Teoretic Teius – un corp profesoral bine pregătit, elevilor, pentru munca și strădania lor, părinților pentru suport și sprijin și nu în ultimul rând sponsorului SC OPSIMUS SRL prezent întotdeauna în viața orașului nostru!

Citește mai mult

Administrație

Cuplurile din Teiuș care în 2021 au împlinit 50 de ani de căsătorie, felicitate și premiate de autoritățile locale

Publicat

în

În acest an, la Teiuș, autoritățile locale au sărbătorit 14 cupluri care au sărbători nunta de aur și alte 8 cupluri longevive, oferindu-le flori, o surpriză dulce, dar și o atenție financiară.

„Cu toate ca planurile noastre au fost date peste cap de aceasta pandemie, care ne afecteaza pe toti deopotriva, tinand cont de masurile impuse in aceasta perioada, administratia locala din Teius a aratat, daca mai era nevoie, faptul ca orasul isi pretuieste oamenii, iar cele mai longevive cupluri si cele care au implinit 50 de ani de casatorie s-au bucurat de atentia cuvenita.

Echipa Primariei Teius impreuna cu domnul primar Mirel Vasile Halalai au adus in fiecare familie sarbatorita, un cuvant de pretuire, de respect si de multumire pentru modelul oferit generatiilor mai tinere din Teius si nu numai!

Alaturi de florile, surpriza dulce si mica atentie financiara, mesajul transmis a fost unul de incredere, iar modelul oferit celor 14 cupluri ce au sarbatorit nunta de aur si a celor 8 cupluri longevive trebuie transpuse intr-o adevarata poveste care trebuie cunoscuta nu numai de cei apropiati.

Felicitari si multa sanatate tuturor sarbatoritilor!”, au transmis reprezentanții Primăriei Teiuș, prin intermediul paginii de socializare.

Citește mai mult

Administrație

CARANTINĂ ZILNICĂ de NOAPTE la TEIUȘ, începând de mâine 17 octombrie 2021 – ora 00.00

Publicat

în

CJSU Alba a hotărât să instituie CARANTINA ZILNICĂ de NOAPTE în orașul TEIUȘ, ca urmare a creșteri incidenței cazurilor de COVID-19 peste pragul de 7.5. Astăzi, 16 octombrie 2021, în Teiuș au fost raportate 8.19 cazuri de COVID-19 la mia de locuitori.

Această măsură de va aplica începând de mâine, 17 octombrie 2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile.

Pe timpul aplicării carantinei de noapte zilnice se interzice circulația persoanelor în afara locuinței în intervalul orar 20:00 – 05:00, cu anumite excepții. Magazinele se închid la ora 22.00, oră după care pot livra doar la domiciliu. Persoanele vaccinate și cele trecute prin boală nu sunt vizate de restricții.

Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator ori o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

De asemenea, pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

Click aici pentru a vedea măsurile care se iau, în funcție de încidența cazurilor de COVID-19, în localități.

Având în vedere rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de COVID–19 la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județul Alba, la data de 16.10.2021, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresa nr. 10798;

În conformitate cu:

– Legea nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID–19, cu modificările și completările ulterioare;
– Legea nr.136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;
– O.U.G. nr.21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr.15/2005, cu modificările și completările ulterioare;
– H.G. nr.557/2016 privind managementul tipurilor de risc;
– H.G. nr.1090/07.10.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19;

Ținând cont de:

• prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență, aprobat prin H.G. nr.1491/2004;
• prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr.336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

În temeiul dispozițiilor art.13 alin.2 anexa 3 la H.G. nr.1090/07.10.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021,

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 16.10.2021,

HOTĂRĂȘTE:

Art. 1. (1) Se constată încadrarea în limitele incidenței cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 16.10.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei care este parte integrantă din prezenta hotărâre;
(2) Măsurile stabilite pentru diminuarea riscului de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 la nivelul tuturor unităților administrativ-teritoriale de pe raza județului Alba, sunt cele prevăzute în hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba nr.243 din 09.10.2021, în funcție de rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, conform anexei la prezenta hotărâre;
(3) Măsurile prevăzute în anexa la prezenta hotărâre pentru orașele: Baia de Arieș și Teiuș, respectiv comunele: Avram Iancu, Cergău, Crăciunelu de Jos, Gârda de Sus, Poșaga, Săsciori, Sântimbru și Vidra intră în vigoare începând cu data de 17.10.2021 ora 00:00, și se aplică pentru o perioadă de 14 zile, iar termenele de aplicare a măsurilor prevăzute pentru celelalte unități administrative-teritoriale de pe raza județului Alba rămân cele stabilite prin hotărârile CJSU Alba adoptate anterior.

Art. 2. Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 3. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T- urile de pe raza județului Alba,în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Anexă:

ORAŞ TEIUŞ 8.19 art.2 lit.A și G 17.10.2021 ora 00:00 – 30.10.2021 ora 24:00

SÂNTIMBRU 3.31 art.2 lit.A și D 17.10.2021 ora 00:00 – 30.10.2021 ora 24:00

Citește mai mult

Administrație

CJSU Alba impune noi restricții pentru combaterea pandemiei de COVID-19 la Teiuș, începând de mâine 11 octombrie 2021 – ora 00.00

Publicat

în

CJSU Alba a stabilit în ședința de astăzi, 10 octombrie 2021, ca în orașul Teiuș să fie introduse noi restricții, începând de mâine, 11 octombrie 2021, ora 00.00, ca urmare a creșterii numărului de cazuri de COVID-19, din ultimele zile. 

Având în vedere rata de incidență cumulată la 14 zilea cazurilor de COVID–19 la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județul Alba, la data de 10.10.2021, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Albaprin adresa nr. 10555;

Click aici pentru a vedea măsurile care se iau, în funcție de încidența cazurilor de COVID-19, în localități.

În conformitate cu:

  • Legea nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr.136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;
  • O.U.G. nr.21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr.15/2005, cu modificările și completările ulterioare;
  • H.G.nr.557/2016 din 3 august 2016privind managementul tipurilor de risc;
  • H.G. nr.1090/07.10.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021,precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19;

Ținând cont de:

  • prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență, aprobat prin H.G. nr.1491/2004;
  • prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr.336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

În temeiul dispozițiilor art.13 alin.2 anexa 3 la H.G. nr.1090/07.10.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021,

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 10.10.2021, HOTĂRĂȘTE:

Art. 1. (1) Se constată încadrarea în limitele incidenței cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 10.10.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei care este parte integrantă din prezenta hotărâre;

(2) Măsurile stabilite pentru diminuarea riscului de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 la nivelultuturor unităților administrativ-teritoriale de pe raza județului Alba, sunt cele prevăzute în hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba nr.243 din 09.10.2021,în funcție de rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, conform anexei la prezenta hotărâre;

(3) Măsurile prevăzute în anexa la prezenta hotărâre pentru municipiul Blaj,oraș Teiuș și comunele: Albac, Arieșeni, Cut, Mogoș, Noșlac, Ocoliș, Rădești, Sâncel, Șibot, Șpring și Șugag intră în vigoare începând cu data de 11.10.2021 ora 00:00, și se aplică pentru o perioadă de 14 zile, iar termenele de aplicare a măsurilor prevăzute pentru celelalte unități administrative-teritoriale de pe raza județului Alba rămân cele stabilite prin hotărârile CJSU Alba adoptate anterior.

Art. 2. Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 3. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T-urile de pe raza județului Alba,în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Citește mai mult

Actualitate

Administratie

Stiri din zonă

Stiri din Alba

Politica

Stirea ta

Societate

Sport

Economie

Articole Similare

teiusinfoinfo, stiri teius, informatii teius