Rămâi conectat

Administrație

Judecătoria Aiud a făcut publică motivarea deciziei prin care edilul orașului Teiuș a fost condamnat la doi ani de închisoare cu suspendare

Publicat

în

Judecătoria Aiud a făcut publică motivarea deciziei prin care primarul orașului Teiuș, irel Hălălai, a fost condamnat la doi ani de închisoare cu suspendare pentru comiterea infracțiunii de conflict de interese.

În esență, judecătorul a constatat fără dubiu vinovăția primarului, care a încheiat contracte între primărie și firma la care a fost asociat și administrator (SC Dami Prod SRL Teiuș) și a semnat facturi prin care s-au făcut plăți de peste 170.000 de lei.

Mirel Hălălai a recunoscut starea de fapt reținută de Parchet în rechizitoriu, însă a negat că ar fi comis fapta sub aspect subiectiv, respectiv cu intenție. Hălălai s-a retras din societate în iulie 2012, imediat după ce a câștigat primul mandat de primar la Teiuș. În firmă a rămas, în continuare, soția acestuia.

Dami Prod SRL a fost înființată în anul 1994 de cei doi frați Hălălai, Mirel și Dănuț, ambii membri PSD, acesta din urmă fiind, în prezent, prefect al județului Alba, și are ca obiect principal de activitate colectarea și epurarea apelor uzate. l66 de achiziții publice de la firma la care a fost asociat și administrator

Din probatoriul administrat în cauză rezultă că, în perioada iulie 2012 – ianuarie 2014, primarul Mirel Hălălai a îndeplinit atât acte, dar a luat și decizii pentru efectuarea de către Primăria orașului Teiuș a unui număr de 66 achiziții publice de la agentul comercial Dami Prod SRL și ulterior a aprobat și dispus efectuarea plăților din bugetul local al orașului Teiuș, ”realizând astfel direct foloase patrimoniale pentru sine, pentru soția sa și pentru agentul comercial în sumă totală de 170.145,06 lei”.

După sesizarea Parchetului, începând cu luna februarie 2014, administrația locală nu a mai achitat facturile emise de către firma privată, deși agentul economic, în baza contractelor încheiate anterior, a mai emis facturi în valoare de 91.205,82 lei. Instanța a reținut că potrivit declarației de avere dată la 18 aprilie 2012 de către inculpatul Mirel Hălălai, acesta avea împrumutată suma de 362.710 lei la data de 31 decembrie 2011 agentului comercial SC Dami Prod SRL, firmă la care era asociat unic și administrator unic.

Din declarația de avere dată la 14 iunie 2013, rezultă că la data de 31 decembrie 2012 avea împrumutată suma de 330.270 lei și în cursul anului 2012 i-a fost restituită de către firma privată suma de 42.000 lei din împrumutul acordat. Judecătorul a mai reținut că, în perioada 2012-2014, în timpul exercitării funcției de primar al orașului Teiuș, în mod permanent inculpatul Hălălai Mirel a încasat sume de bani de la SC Dami Prod SRL Teiuș cu titlu de restituire împrumut.

”Chiar dacă inculpatul a recunoscut faptele în materialitatea lor, acesta, atât în faza de urmărire penală, cât și în fața instanței, a declarat că nu se consideră vinovat de comiterea infracțiunii reținute în sarcina sa deoarece: potrivit OUG nr. 34/2006 toate contractele încheiate cu SC Dami Prod SRL au fost sub valoarea prevăzută de actul normativ peste care se atribuie contracte doar pe bază de licitație, iar în calitate de ordonator principal de credite avea obligația de serviciu de a semna personal contractele și ordinele de plată, doar în situații gen concediu de odihnă/concediu medical își delega atribuțiile viceprimarului. (…)

Cu toate că secretarul Orașului Teiuș i-a adus la cunoștință inculpatului prevederile actelor normative relevante, inculpatul, cu bună știință, a ales să încalce obli­gațiile/interdicțiile impuse de legislația în vigoare. (…) Contrare apărării inculpatului potrivit căreia «nu puteam refuza semnarea contractelor și semnarea ordinelor de plată deoarece erau obligațiile mele de serviciu (…) doar în situația în care eram în concediu de odihnă sau medical atribuțiile mele erau delegate viceprimarului», sunt dispozițiile art. 65 din Legea nr. 215/2001 – primarul poate delega atribuțiile ce îi sunt conferite de lege și alte acte normative viceprimarului, secretarului unității admnistrativ-teritoriale”, se afirmă în motivarea hotărârii de la Judecătoria Aiud.

• Presiuni asupra unei angajate care a refuzat să mai semneze facturile

O angajată a Primăriei Teiuș care a refuzat să mai aplice viza de control financiar preventiv după ce s-a aflat de ancheta penală în derulare a fost nevoită să își dea demisia din instituție.

”(…) Inculpatul i-a spus că firma o să acționeze primăria în instanță, iar primăria o să se îndrepte împotriva sa pentru neplata facturilor și o să plătească penalitățile. Totodată, martora a declarat că urmare a tensiunilor create în cadrul instituției, și-a dat demisia din funcție. În aceste condiții, dacă inculpatul, astfel cum afirmă, a acționat cu bună credință în relațiile comerciale dintre Primăria Teiuș și SC Dami Prod SRL, nu se justifică presiunea exercitată asupra martorei pentru aplicarea vizei de control preventiv. Instanța deduce că inculpatul, chiar după declanșarea cercetărilor în cauză, a insistat în activitatea infracțională”, se mai afirmă în documentul instanței de judecată.

Pe lângă condamnarea la 2 ani de închisoare cu suspendare, sub supraveghere, Judecătoria Aiud a mai impus obligația ca Mirel Hălălai să nu mai poată ocupa funcții publice timp de 2 ani. De asemenea, acesta ar urma să efectueze un număr de 100 de zile de muncă în folosul comunității. Dosarul urmează să ajungă, pentru a doua fază de judecată, la Curtea de Apel.

Până la pronunțarea unei hotărâri definitive, inculpatul beneficiază de prezumția de nevinovăție.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Teiuș Info și pe GOOGLE NEWS


Administrație

Amenzi de peste 13.000 de lei pentru 14 persoane din Teiuș, care au aruncat deșeuri pe terenuri virane

Publicat

în

În cadrul acțiunii permanente „Toleranță zero la gunoaie”, poliția locală Teius a identificat și sancționat 14 persoane care nu au respectat normele de conviețuire și de sănătate publică, afectând vecinătătile și nu în ultimul rând mediul înconjurător, cuantumul amenzilor fiind de peste 13.000 lei.

„Haideti impreună să dăm orasului nostru haina curată pe care o merită, prin efortul fiecăruia dintre noi si sa nu asteptăm să vină altcineva să ne facă curătenie in fata casei!

Continuam lucrarile de curătenie in fosta unitate militară de la Coslariu! Acostamentul dreapta de pe strada Bisericii se curată de materialele rămase in urma modernizarii străzii si in curând se va asterne stratul vegetal!”, au transmis reprezentanții primăriei Teiuș.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Teiuș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Primăria Teiuș concesionează Serviciul Public de gestionare a câinilor fără stăpân. Valoarea contractului este de 143.250 lei, fără TVA

Publicat

în

Primăria orașului Teiuș a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru semnarea unui contract de concesiune a Serviciului Public de gestionare a câinilor fără stăpân din localitate.

Valoarea totală estimată a contractului este de 143.250 lei, fără TVA. Obiectul achiziției:

1. Servicii de supraveghere, prevenire și control al bolilor la animale și al bolilor transmisibile de la animale la om, de protecție a animalelor și de protecție a mediului:

– examinare clinică la animale mici și animale mari;
– imunizari antirabic;
– deparazitari interne și externe;
– sterilizări femele și masculi;
– mică chirurgie;
– tranchilizari;
– eutanasiere a câinilor bolnavi cronici incurabili; (animale mici și animale mari).

2. Servicii de identificare și înregistrare a animalelor și a mișcării acestora, precum și de corectare a eventualelor erori sau neconformități generate de nerespectarea termenelor de înregistrare sau de greșeli de înregistrare conform OUG nr. 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân cu modificările și completările ulterioare:

a) identificarea animalelor fără stăpân aflate în adăpostul de animale fără stăpân al societății achizitoare;
b) identificarea locurilor unde sunt ținute animalele fără stăpân;
c) aplicarea microcipurilor de identificare sau a altor mijloace de identificare
prevăzute de legislația specifică în vigoare la animalele fără stăpân;
d) identificarea efectivelor de animale fără stăpân de pe rază oraşului Teiuș şi
înregistrarea lor în Baza Națională de Date;
e) înregistrarea mișcării animalelor fără stăpân și a evenimentelor suferite de
acestea, în documentele specifice prevăzute de legislația în vigoare;
f) tratamente de urgență;
g) corecția eventualelor erori sau neconformități

3. Activitatea serviciului de gestionare a câinilor fără stăpâni a orașului Teiuș va realiza următoarele:

a) asigurarea personalului necesar pentru prestarea serviciului,după cum urmează:
– cel puțîn un medic veterinar,angajat cu carte de muncă sau prin contract de colaborare
– un șofer și minim patru muncitori pentru echipele mobile de capturarea câinilor fără stăpâni
b) strângerea câinilor fără stăpân, pe baza reclamațiilor persoanelor fizice sau juridice sau prin autosesizare;
c) îngrijirea câinilor, deparazitarea, vaccinarea, sterilizarea și înregistrarea lor într-o evidență unică;
d) eutanasierea câinilor bolnavi cu respectarea normelor legale în vigoare de către personal specializat al serviciului public de gestionare a câinilor fără stăpâni;
e) asigurarea adăposturilor temporare, 14 zile lucrătoare, pentru un număr minim de100 de câini, cu avizul serviciului de specialitate sanitar-veterinar;
f) asigurarea condițiilor prevăzute de normele legale pentru depozitarea cadavrelor de animale până la transportarea lor în vederea incinerarii;
g) asigurarea unui contract pentru incinerarea cadavrelor de animale cu o societate autorizată.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Teiuș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Lucrările de reabilitare a Parcului Central din Teiuș continuă în mod susținut. Vezi care este stadiul acestora

Publicat

în

Lucrările de reabilitare a Parcul Central din orașul Teiuș continuă astfel au început lucrările pentru montarea rulourilor de gazon, zugrăvirea gardului de împrejmuire, repararea și înlocuirea elementelor metalice de gard.

„Se lucrează în parcul central al orașului nostru la montarea rulourilor de gazon, zugrăvirea gardului de împrejmuire, repararea și înlocuirea elementelor metalice de gard! Încet, încet, parcul se transformă într-un loc de relaxare agreabil, de care să ne bucurăm cu toții, tineri sau mai puțin tineri deopotrivă, dar conștienți de faptul că un lucru frumos trebuie păstrat ca atare!”, au transmis reprezentanții Primăriei orașului Teiuș.

Primarul orașului Teiuș, Mirel Vasile Hălălăi, a transmis în trecut câteva informații privind lucrările pentru modernizarea parcului.

„Am hotărât să incepem reorganizarea acestuia, motivele fiind legate de pericolul la care erau expuși copiii noștri datorita faptului că tuia din parc erau imbătrâniți și găunoși. Pe de altă parte in urma toaletării acestora, de-a lungul timpului, aceștia s-au indesat excesiv devenind un adevărat aspirator de praf iar vara de țânțari si alte mici vietăți care au creat multora dintre noi alergii punându-ne viața și sănătatea în pericol permanent.

Totodata structura multiram al acelor arbori tuia nu permitea creșterea ierbii sub aceștia iar pământul uscat de dedesupt era deseori transformat in praf care la orice bătaie de vânt era antrenat si inspirat in plămânii oamenilor care doreau să rămâna câteva minute pentru a se odihnii aici.

In urma nenumăratelor sesizări privind cele arătate mai sus am decis împreuna cu Biroul Urbanism, și a specialiștilor din Primaria Orașului Teiuș să reamenajăm după principii sănătoase și moderne acest loc in care în continuare vor fi plantați pomi (pretabili pentru parcuri), gazon, bănci etc.

Așa cum am mai spus-o si in alte dăti întotdeauna mi-au plăcut zonele înverzite iar faptul că in decursul timpului am plantat mai mult de 400 de arbori in diverse locuri din oraș ,cred că spune multe lucruri despre respectul meu pentru un mediu sănătos si verde.

Totodată pentru siguranță, parcul va fi iluminat suplimentar iar troița va fi complet restaurată, crucea de lemn înlocuită (cea veche fiind complet degradată și periculoasă),se va ilumina arhitectural așa cum îi stă bine unui astfel de monument!”, a explicat primarul.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Teiuș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Ritm alert al lucrărilor de modernizare a Parcului Central din Teiuș. Pe troiță se intenționează montarea crucii originale

Publicat

în

Lucrarile de modernizare la Parcul Central din Teiuș, anunțate acum câteva zile de primarul Mirel Hălălai, evoluează într-un ritm alert.

În cursul zilei de astăzi, muncitorii au profitat de vremea bună și au dispus stratul de suport pentru rulourile de gazon, au pregătit terenul pentru montarea pavajului și au început lucrările de renovare a troiței pe care se intenționează montarea crucii originale.

„Ritm alert pe șantierul Parcului Central din Teiuș! Se dispune stratul suport pentru rulourile de gazon, se pregătește terenul pentru montarea pavajului de calitate care va asigura o accesibilitate deosebită în parc. În paralel, colegii nostri au demarat lucrările de renovare a corpului troiței, iar prin mult efort și imaginatie crucea noua din vârf va capăta forma ei originală!”, au scris reprezentanții Primăriei Teiuș pe pagina de facebook a instituției.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Teiuș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administratie

Stiri din zonă

Stiri din Alba

Politica

Stirea ta

Societate

Sport

Publicitate

Economie

Articole Similare

teiusinfoinfo, stiri teius, informatii teius