teiusinfoinfo, stiri teius, informatii teius

Acasă » Din Județ » Autostrada Sebeș-Turda. Cum se prezintă loturile 1 și 2, de la Sebeș la Aiud, aproape de finalul lunii noiembrie 2017 | teiusinfo.ro

Autostrada Sebeș-Turda. Cum se prezintă loturile 1 și 2, de la Sebeș la Aiud, aproape de finalul lunii noiembrie 2017 | teiusinfo.ro

Publicat în 22.11.2017 la ora 9:50

Autostrada Sebeș-Turda. Cum se prezintă loturile 1 și 2, de la Sebeș la Aiud, aproape de finalul lunii noiembrie 2017 | teiusinfo.ro

Membrii Asociației Pro Infrastructură s-au întâlnit, în weekend, la Alba Iulia pentru o vizită pe autostrada Sebes Turda

Weekend-ul trecut, membrii Asociației Pro Infrastructură au fost prezenți la Alba Iulia, unde a avut loc Adunarea Generală, iar cu această ocazie au realizat o ”radiografie” a stadiului actual al lucrărilor pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii Sebeș-Turda. Dacă în ceea ce privește lucrările pe lotul 1 par a fi puțin mai optimiști, pe șantierul lotului 2 aceștia spun că mobilizarea este insuficientă.

”În acest weekend a avut loc la Alba Iulia Adunarea Generală a Asociației Pro Infrastructură. În acest cadru am făcut o vizită oficială pe șantierele loturilor 1 și 2 ale Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, cu scopul de a radiografia stadiul acestor proiecte extrem de importante.

Pe lotul 2 (24,25 km, constructor asocierea Aktor-Euroconstruct) blocajele birocratice sunt aproape în întregime soluționate, constructorul având de luni bune undă verde pentru realizarea lucrărilor pe cea mai mare parte a lotului.

Mobilizarea este însă insuficientă pe acest șantier. Deși în ultimele luni s-a avansat într-un ritm bun la partea de terasamente, unde „s-a ieșit” din pământ, ajungându-se la nivel de balast stabilizat și chiar la asfalt pe un scurt sector de probă, volumul mare de muncă rămasă necesită o mobilizare mai bună. În plus, marea problemă a acestui lot este în continuare avansul nesemnificativ la structurile principale ale autostrăzii (podurile peste Mureș, viaductul peste calea ferată Cluj-Alba Iulia).

În concluzie, suntem pesimiști în ceea ce privește termenul de final de 2019 pentru finalizarea lucrărilor. La finalul lunii octombrie procentul oficial de execuție era de 43,10%, un avans de 2,76% față de luna anterioară.

Lotul 1 (17 km, constructor Impresa Pizzarotti) arată în schimb mult mai bine pe zona autorizată. Constructorul lucrează îngrijit și bine organizat, iar șantierul arată acest lucru. Pe secțiunea care cuprinde nodul Alba Iulia Nord, la câteva zile de la emiterea autorizației de construire, lucrările au început în forță, fiind concentrate multe utilaje pentru realizarea săpăturilor în dealul de la limita cu lotul 2.

Ultima secțiune neautorizată a acestui lot este nodul Sebeș, unde este în derulare procedura de mediu, precum și realizarea exproprierilor suplimentare. Solicităm CNAIR accelerarea pe aceste două probleme birocratice, astfel încât până la finalul anului să fie eliberată autorizația de construire.

Neoficial, termenul pentru finalizarea acestui tronson de autostradă este finalul anului 2019, dar doar printr-o soluționare proactivă a blocajelor birocratice de către CNAIR. La finalul lunii octombrie procentul oficial de execuție era de 39,00%, un avans de 3% față de luna anterioară”, se arată într-o postare pe contul de facebook al asociației.

Acest articol a fost citit de 62 ori

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Completează termenul lipsă * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.