Rămâi conectat

Administrație

Tribunalul Alba a publicat motivarea în dosarul Primăria Teiuș versus Camera de Conturi. Primarul Mirel Hălălai este acuzat că ar fi prejudiciat bugetul local cu suma de 179.000 lei

teiusinfo.ro

Publicat

în

Primăria Teiuș continuă demersul judiciar în contradictoriu cu Camera de Conturi Alba cu privire la un raport din 2014 prin care s-a identificat un prejudiciu de 179.000 de lei produs bugetului local ca urmare a unor contracte încheiate cu firme la care au avut interese primarul, consilieri locali sau alți angajați ai instituției. Administrația locală a pierdut procesul la Tribunalul Alba, dar a formulat recurs astfel încât dosarul a intrat pe rolul Curții de Apel Alba Iulia.

Raportul întocmit de reprezentanți ai Camerei de Conturi Alba a arătat cheltuirea nelegală a unei sume importante de bani din bugetul local pentru achiziţii de bunuri, de lucrări şi prestări de servicii de la patru societăţi comerciale.

În motivarea deciziei de la Tribunalul Alba, judecătorul explică pe larg de ce constatările reținute în raport sunt valabile. Reprezentanții Primăriei și cei ai firmei Dami Prod SRL, intervenient în cauză, au invocat autoritatea lucrului judecat, cu referire la achitarea primarului Mirel Hălălai pentru infracțiunea de conflict de interese de care a fost acuzat după ce a semnat contracte și alte documente în relația cu firma la care a fost administrator și asociat.

”Instanța de judecată va reține puterea de lucru judecat față de modul în care instanța de apel prin Decizia penală nr. 485/2018 a Curții de Apel Alba Iulia a dezlegat în considerentele acesteia unele chestiuni ce au incidență în prezenta speță. (…) În acest context, nu se mai poate reține de instanța de judecată că a existat o abatere de la legalitate și regularitate pe fondul nerespectării de către conducerea U.A.T. oraș Teiuș a prevederilor Legii nr. 161/2003, în sensul că Primarul orașului Teiuș este obligat ca pe timpul exercitării funcției și mandatului să nu emită niciun act administrativ, să nu încheie niciun act juridic și să nu emită vreo dispoziție care să producă un folos material în interes personal, pentru sine sau pentru rudele sale de gradul I”, se precizează în motivare. Judecătorul a invocat, în schimb, în decizia de menținere a constatărilor din raport, faptul că ”prin încheierea acestor contracte de către reclamantă s-au încălcat principiile care guvernează achizițiile publice și consacrate de H.G. nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziție public din O.U.G. nr. 34/2006, și anume nediscriminarea, tratamentul egal, recunoașterea reciprocă, transparența, proporționalitatea, eficiența utilizării fondurilor publice și asumarea răspunderii”.

Încredințare directă la prețurile solicitate sau propuse de către furnizor

”Faptul că intervenientul accesoriu Dami Prod SRL era operator unic pe raza orașului Teiuș în anumite servicii (…) nu o îndrituia să eludeze principiile nediscriminării, tratamentului egal, recunoașterea reciprocă, transparența, proporționalitatea, eficiența utilizării fondurilor publice și asumarea răspunderii care guvernează achizițiile publice. Susținerile reclamantei în sensul că în situația în care s-ar fi apelat la alt agent economic din localități învecinate pentru prestarea serviciilor de salubritate – toalete ecologice prețurile ar fi fost duble sunt simple alegații, câtă vreme reclamanta nu a făcut dovada unei minime diligențe în nicio situație cu privire la faptul că atunci când a achiziționat din fonduri publice serviciile, produsele sau lucrările atribuite direct către intervenienta Dami Prod SRL s-a adresat în prealabil la un alt agent economic pentru a i se formula o ofertă de preț pentru servicii, produse sau lucrări similare și a se putea compara valoarea ofertelor cu respectarea principiilor eficientizării utilizării fondurilor publice și transparenței, instanța apreciind că prin această omisiune a reclamantei s-a distorsionat piața locală creându-se premisele unei concurențe neloiale față de operatori economici care aveau obiect de activitate similar cu cel al intervenientului accesoriu vis a vis de accesul la sumele de bani utilizate în achizițiile de produse, servicii și lucrări din bani publici”, a menționat judecătorul de la Tribunalul Alba în documentul publicat pe portalul rolii.ro.

Magistratul a mai reținut că, potrivit celor constatate de către auditorii Camerei de Conturi Alba ”achizițiile efectuate de către reclamantă de la Dami Prod SRL au fost realizate prin încredințare directă, la prețurile solicitate și/sau propuse de către furnizor, fară ca entitatea publică achizitoare să asigure un cadru minim de transparență în atribuirea contractelor de achiziție publică și fără respectarea de către ordonatorul principal de credite a principiilor care se impun a fi avute în vedere la încheierea contractelor, conform H.G. nr. 925/2006.

De asemenea, s-a reținut că parte din situațiile de lucrări decontate de Primăria Teiuș pentru achizițiile de bunuri, lucrări și servicii nu au avut la bază o antecalculație privind necesarul cantitativ de aprovizionat de către entitatea beneficiară (cantități de materiale, manoperă, transport, utilaje, montaj etc.) și nici o analiză a calității bunurilor care urmau să fie contractate, precum și a prețurilor unitare practicate de furnizor, comparativ cu prețurile aferente produselor similare utilizate pe piață de către firmele concurente, în vederea eficientizării operațiunilor efectuate, fapt care a determinat riscul de supraevaluare a bunurilor, lucrărilor și serviciilor achiziționate.

”Acte omisive” – probe irefutabile pentru instanță

”Susținerile reclamantei că au fost achiziționate produse, servicii și lucrări de la intervenientul accesoriu Dami Prod SRL la prețuri sub cele practicate de acest furnizor altor operatori economici sau entități publice nu a fost dovedit în cauză și mai mult acest aspect nu are nici o relevanță în soluționarea prezentei spețe câtă vreme reclamanta atunci când a luat decizia achiziționării din bani publici de produse, servicii și lucrări nu s-a raportat și la oferte de la alți agenți economici care aveau ca și obiect de activitate furnizarea de produse, servicii și lucrări ca cele achiziționate de reclamantă, întucât doar în această din urmă modalitate de acționare se putea respecta principiile care guvernează achizițiile publice. Aspectul învederat de reclamantă referitor la asigurarea principiului transparenței prin afișarea listelor de investiții și achiziții odată cu aprobarea bugetului local pentru fiecare an fiscal și că orice ofertant putea depune oferte de preț pentru aceste achiziții programate a fi efectuate nu poate fi primit de instanța de judecată câtă vreme transparența în achizițiile din bani publici trebuia asigurată prin raportare la fiecare achiziție care se demarează în concret și publicitatea acesteia iar nu pentru cele programate a avea loc la început de an bugetar dat fiind faptul că nu toate achizițiile programate se și concretizează”, se mai precizează în conținutul deciziei.

Aceste ”acte omisive” ale reprezentanților administrației din Teiuș constituie, potrivit instanței, ”probe irefutabile a încălcării principiilor de eficiență, transparență, nediscriminare a operatorilor care guvernează achizițiile de produse, servicii și lucrări din bani publice, creând totodată premisele distorsionării pieței locale prin producerea concurenței neloiale față de ceilalți operatori economici care au obiect de activitate similar cu al intervenientei accesorii Dami Prod SRL”. Judecătorul a mai reținut faptul că toate aceste achiziții au fost recepționate de către o comisie de recepție numită de ordonatorul principal de credite, din care a făcut parte o salariată a Primăriei orașului Teiuș, ”care are un interes personal de natură patrimonială direct fată de societatea furnizoare, în calitatea acesteia de soție a asociatului unic și administrator al Dami Prod SRL”.

În document se fac referiri și la contractele cu firme la care avea interese alți angajați sau consilieri locali și despre care reprezentanții Primăriei au precizat că nu au știut: ”Apărările reclamantei U.A.T. orașul Teiuș referitoare la împrejurarea că nu a cunoscut că societățile de la care s-a achiziționat materiale și servicii aparțin consilierilor locali H. C. și C. A., respectiv arhitectului șef al orașului Teiuș, salariat al reclamantei, nu o exonerează pe reclamantă de răspunderea legală câtă vreme avea cunoștință din declarațiile de interese ale acestora că dețin părți sociale la societățile de la care s-au achiziționat produse și servicii”.

Administrație

Primăria Teiuș anunță lucrări pentru extinderea rețelei de canalizare, modernizarea Școlii Gimnaziale și reabilitarea străzilor din oraș

teiusinfo.ro

Publicat

în

Lucrările de investiție continuă în Teiuș, astfel pe raza orașului au loc mai multe lucrări, precum extiderea rețelelor de canalizare și branșamente, demontarea și montarea unei centrale termice în cadrul Școlii Gimnaziale, dar și alimentarea cu pământ vegetal a spațiilor verzi pe străzile deja modernizate.

„Se execută lucrări de extindere rețele de canalizare și branșamente, totodată, pe șantierul Școlii Gimnaziale se muncește de zor la demontarea vechii centrale termice și pregătirea condițiilor pentru montarea unei centrale noi, mult mai eficientă care, alături de sistemele moderne, ce folosesc pompe de caldură, să asigure confortul termic necesar elevilor și cadrelor didactice!

De asemenea, la solicitarea cetățenilor, transportăm pământ vegetal pe străzile deja modernizate, care au în dreptul proprietății alveole pentru spații verzi!”, reprezentanții primăriei Teiuș, prin intermediul paginii de socializare.

Citește mai mult

Administrație

S-a dat startul lucrărilor de modernizare a Drumului Judeţean 142L

teiusinfo.ro

Publicat

în

Au început lucrările de modernizare a Drulului Județean 142L Căpud – Zărieş – Gara Podu Mureş (Halta Mihalț) – intersecția cu Drumul Național 14B.

Drumul va fi modernizat complet pe o lungime de 4,5 kilometri. Concret, se va asfalta întreaga portiune.

Modernizarea acestui drum va facilita deplasarea locuitorilor din zonă spre municipiile Alba Iulia şi Blaj, va permite accesul către nodul rutier dintre Autostrada A10 şi DN 14B, care se construieşte în imediata apropiere, si va crea o rută alternativă de transport pe direcţia Blaj – Aiud.

Valoarea totală a investiției este de 4,6 milioane lei (inclusiv TVA) și este suportată din bugetul propriu al județului Alba.

Citește mai mult

Administrație

Începând de mâine, 2 mai 2021 – ora 00.00, la Teiuș intră în vigoare noi măsuri în vederea limitării răspândirii SARS-COV-2

teiusinfo.ro

Publicat

în

O nouă decizie, privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenirea răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza oraşului Teiuş, a fost luată de CJSU Alba (vezi Art. 2).

Art. 1. Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 01.05.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

Art. 2. La nivelul oraşului Teiuş, comunelor Arieşeni, Avram Iancu şi Vidra unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 02.05.2021, ora 0000, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2200-0500, cu următoarele excepții:

1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

2. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

3. deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2200;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 3. La nivelul comunei Poşaga, unde s-a înregistrat un trend descrescător de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, rata de incidență fiind de 0 cazuri la 1000 de locuitori, începând cu data de 02.05.2021, ora 0000, încetează aplicarea măsurilor stabilite pentru diminuarea riscului, prin Hotărârea C.J.S.U. Alba nr. 107 din 18.04.2021.

Art. 4. În toate localitățile se permite circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în perioada 1 mai-2 mai 2021, în intervalul orar 2000-0500 pentru deplasarea și participarea la slujbele religioase;
Art. 5. În toate localitățile se permite circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în perioada 8 mai-9 mai 2021, în intervalul orar 2000-0500 pentru deplasarea și participarea la sărbătoarea religioasă specifică lunii Ramazan;

Art. 6. Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Art. 7. Măsurile stabilite prin prezenta hotărâre se completează cu măsurile cu caracter general stabilite prin H.G. nr. 432/2021.

Art. 8. Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 9. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Citește mai mult

Administrație

Începând de mâine, 18 aprilie 2021 – ora 00.00, intră în vigoare noi restricții la Teiuș, în vederea limitării răspândirii SARS-COV-2

teiusinfo.ro

Publicat

în

CJSU Alba a impus noi măsuri de combatere a pandemiei de COVID-19 la nivelul orașului Teiuș, care se vor aplica cu începere de mâine, 18 aprilie 2021 – ora 00.00 (vezi Art. 3).

Luând în dezbatere rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de COVID–19, la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresa nr. 4606/16.04.2021, pentru data de 17.04.2021;

În temeiul:

Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;

Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;

H.G. nr. 432/08.04.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 aprilie 2021;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 17.04.2021,

HOTĂRĂȘTE:

Art. 1. Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 17.04.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

Art. 2. (1) La nivelul comunelor Șibot și Stremț unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 4 şi mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, începând cu data de 18.04.2021, ora 0000, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în zilele de luni, marți, miercuri și joi în intervalul orar 2200-0500, iar în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 2000-0500, cu următoarele excepţii:
1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
2. deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
3. deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;
b) Operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, își vor organiza şi desfăşura activitatea în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 0500-1800. Prin excepție, în zilele de 23 aprilie 2021 și 30 aprilie 2021, activitatea se va putea organiza și desfășura în intervalul orar 0500- 2000.
c) În zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, în intervalul orar 1800-0500, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu. Prin excepție, în zilele de 23 aprilie 2021 și 30 aprilie 2021, activitatea se va putea organiza și desfășura în intervalul orar 2000-0500;
d) Unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;
e) Se suspendă activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness;
f) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;
g) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
h) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
i) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
j) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
k) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;
l) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;
m) Măsurile stabilite la lit. k) și lit. l) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
n) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
o) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. m), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
p) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;
q) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc;
(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există;
(3) Centrele de vaccinare și cabinetele medicale își vor desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;
(4) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 3. (1) La nivelul orașelor Câmpeni și Teiuș, comunelor Cenade și Gârbova unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 18.04.2021, ora 0000, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;
b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2200-0500, cu următoarele excepții:
1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
2. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
3. deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;
g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;
h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;
i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2200;
(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.
(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 4. Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Art. 5. Măsurile stabilite prin prezenta hotărâre se completează cu măsurile cu caracter general stabilite prin H.G. nr. 432/2021.

Art. 6. Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 7. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Citește mai mult

Actualitate

Administratie

Stiri din zonă

Știri Alba

Politica

Stirea ta

Societate

Sport

Economie

Articole Similare

teiusinfoinfo, stiri teius, informatii teius