teiusinfoinfo, stiri teius, informatii teius

Acasă » Actualitate » Loc de cinste în Gara Teiuş pentru o adevărată bijuterie a Căilor Ferate Române

Loc de cinste în Gara Teiuş pentru o adevărată bijuterie a Căilor Ferate Române

Publicat în 10.07.2014 la ora 22:51

parc-feroviar-teius-locomotiva-aburiDouă “bătrâne doamne” ale transportului feroviar de altădată odihnesc acum în Gara Teiuş, şi aşteaptă ca poveştile lor să fie ascultate.

Este vorba despre cele două locomotive cu aburi, de serii 150  279 şi 230 171, aflate în custodia Primăriei Teiuş, care miercuri, 9 iulie 2014, au fost ridicate de pe calea ferată şi trecute “în rezervă”. Veterana cu seria 150  279  îşi trage sufletul acum, după sutele de mii de kilometri parcurşi, pe o linie amenajată special în zona staţiei CFR, spre deliciul şi încântarea călătorilor şi vizitatorilor. Cealaltă, în haltă, mai având de parcurs doar “un drum” pentru a ajunge în Parcul Feroviar al Teiuşului.

Miercuri, 9 iulie 2014, la Teiuş s-a scris o nouă pagină în acţiunile şi iniţiativa administraţiei locale, a Primăriei oraşului Teiuş, de conservare şi expunere a obiectelor feroviare vechi, care aduc aminte tuturor că Teiuşul a fost o placă turnantă a transportului feroviar, cu o tradiţie CFR-istă de necontestat, fiind cel de-al treilea nod de cale ferată din Transilvania.

În prezenţa unui public numeros, cele două locomotive cu aburi au fost mutate de către ceferişti de pe calea ferată, una la loc de cinste, alta “în drumul ei” spre Parcul Feroviar.

Gigantul CFR cu seria 150  279  poate fi admirat acum în locul special amenajat de pe peronul gării din Teiuş, spre încântarea călătorilor şi pasionaţilor de gen care ajung aici, iar cea cu seria 230 171  mai are de parcurs un drum pentru a ajunge în Parcul Feroviar al oraşului.

Cele două locomotive cu aburi vin să întregească Parcul feroviar al oraşului. În Parcul amenajat în zona gării din Teiuş,  pe linie îşi aşteaptă vizitatorii şi o drezină care are o vechime de peste 65 de ani. Ea a fost adusă de la Blaj şi pe vremuri aducea materiale pentru ceferiştii care munceau la întreţinere. Alături de drezină este expus un motor unicat în Europa, fabricat în anul 1939 la Uzinele Malaxa, pentru a fi folosit la evenimente deosebite. Motorul urma să fie casat, înainte de a poposi la Teiuş, după ce la două licitaţii pentru vânzarea lui nu s-a găsit niciun cumpărător.

De trei ani încoace, în parcul feroviar din Teiuş are loc şi o  “Întâlnire a Ceferiştilor din Complexul Teiuş – Coşlariu”.  Este vorba despre o reuniune de suflet a tuturor celor care au ascultat glasul roţilor de tren şi sunt legaţi sufleteşte de viaţa de ceferist.

Trebuie menţionat că existenţa acestui parc feroviar Teiuş se datorează primarului Mirel Hălălai, care, alături de ceferiştii din localitate,  a pus mult suflet în realizarea proiectului, a inginerului Radu Bellu, care a scris zeci de cărţi despre trenuri şi istoria Căilor Ferate Române, tehnicianului Florin Lupescu şi altor oameni legaţi de-o viaţă de Căile Ferate Române.

Acest articol a fost citit de 417 ori

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.