teiusinfoinfo, stiri teius, informatii teius

Rămâi conectat

Administrație

La Teiuş, investiţiile schimbă treptat faţa oraşului

Redacția teiusinfo.ro

Publicat

în

Teius parcDupă ce nu cu mult timp în urmă, la Teiuş a fost inaugurat un teren sintetic în curtea Liceului Teoretic, acum se lucrează la amenajarea unui alt teren, care se află  în curtea şcolii generale din localitate.

De curând, edilul oraşului, Mirel Hălălai, s-a aflat la faţa locului, pentru a lua pulsul lucrărilor de amenajare a  terenului sintetic cu nocturnă. „Vom monta proiectoare de mare putere, cu LED, pentru a face economie la energie! La finalizarea lucrărilor, terenul va fi închiriat celor care iubesc sportul!”, ne-a asigurat primarul Mirel Hălălai. Sărbătorile bat la uşă, iar în centrul oraşului se simte deja magia Crăciunului. La fântâna arteziană din zona centrală  au apărut animale de basm şi, desigur, Moş Crăciun, dar şi un brad frumos împodobit. Într-o căsuţă de lemn am zărit-o pe Maica Domnului cu fiul său, iar în jurul lor steluţe colorate… Felicitări tuturor celor care au muncit pentru a schimba faţa oraşului! Acum, locuitorii urbei aşteaptă cu nerăbdare sfânta sărbătoare ce se apropie.
După ce fosta administraţie locală a acceptat ca unele străzi din oraş să nu aibă canalizare, acum primarul Hălălai face eforturi pentru a recupera timpul pierdut. Desigur că străzile sunt sparte, se introduce reţeaua de canalizare, iar apoi va urma asfaltarea. Confortul nu se naşte peste noapte şi poate e greu pentru unii să accepte deranjul. Dar fără o bună organizare a investiţiilor nu se poate recupera tot ce s-a pierdut de 10-15 ani! Se simte mâna edilului gospodar şi treptat oraşul va ajunge la nivelul de dezvoltare pe care îl merită. Primarul Hălălai nu a uitat nici de terenul de fotbal de la stadionul din oraş. Deocamdată, terenul şi Aleea sportivă sunt în proprietatea CFR. Au fost depuse actele la minister pentru ca acestea să fie transferate la primărie. Apoi, primarul are planuri mari, să amenajeze o bază sportivă modernă cu ajutorul fondurilor europene. Tot ce s-a investit în stadion până acum a fost obţinut doar din sponsorizări şi cu sprijinul Rotary Teiuş – aproape 36.000 de lei. Să nu uităm că în anul 2012, când primarul Mirel Hălălai a preluat mandatul, stadionul era o ruină. Acum are duşuri, tribune, este împrejmuit cu gard, la care se adaugă şi alte dotări, toate investiţiile fiind realizate cu cei 36.000 de lei.

Administrație

Vineri, 26 februarie 2021: Ședință publică ordinară a Consiliului Local al orașului Teiuș. Vezi proiectele aflate pe ordinea de zi

teiusinfo.ro

Publicat

în

Consiliul Local al orașului Teiuș este convocat în ședință publică ordinară, pentru data de 26 februarie 2020, începând cu ora 10.00, în ședință ordinară, cu următorul proiect al oedinii de zi:

1. Aprobarea Procesului verbal incheiat cu ocazia ședinței publice „ordinare” a Consiliului Local al orașului Teiuș din data de 29 ianuarie 2021.
Redactat: Bara Maria – secretarul orașului Teiuș

2. Proiect de hotărâre privind stabilirea și sancționarea faptelor care constituie contravenții in domeniul privind buna gospodărire in orașul Teiuș și satele aparținătoare
Inițiator: Primar dr. ing. Halălai Mirel Vasile
Transmis spre avizare Comisiei de specialitate nr. 1 pentru activități economico-financiare, amenajarea teritoriului și urbanism, agricultură, protecția mediului și turism, Comisiei de specialitate nr. 2 pentru învățământ, sănătate și familie, activități social-cul turale, culte, muncă și protecție socială, proiecție copii. Comisiei de specialitate nr. 3 juridică și de disciplină.

3. Proiect de hotărâre privind administrare transparentă dcschisă și participativă, dialog îmbunătăți, cu comunitatea in cadrul Consiliului Local al Orașului Teiuș
Inițiatori: consilieri locali Crișan Cristian, Breaz Aurel, Banca Aurelian Stelian, Micu Marin Constanlin, Oțel Romul Aurelian
Transmis spre avizare Comisiei de specialitate nr.3 juridică și de disciplină

4. Prezentarea Raportului anual de evaluare a implementării Legii nr.544/2OOI și a Legii nr.52/2003 in anul 2020
Prezintă primar dr. ing. Hălălai Mirel Vasile

5. Probleme curente.

Citește mai mult

Administrație

Politia Locala Teius are începând de astazi, 22 februarie 2021, un sediu nou

teiusinfo.ro

Publicat

în

Începând de astăzi, 22 februarie 2021, Poliția Locală a orașului Teiuș are un sediu nou, amenajat în clădirea administrației pieței agroalimentare.

Prin eforturile colegilor s-a amenajat un birou al Poliției Locale Teiuș, dotat cu toate cele necesare în cladirea administrației pieței agroalimentare din orasul nostru. Pentru a sesiza încalcări ale legii și ale normelor sociale nu ezitati să apelați Politia Locală Teiuș, la numerele de te telefon 0726/128938 sau 0258/ 851101”, au scris reprezentanții Primăriei orașului Teuiș pe pagina de facebook a instituției.

Citește mai mult

Administrație

Teiușul intră de mâine, 19 februarie 2021, în SCENARIUL ROȘU. Vezi ce măsuri noi au fost instituite

teiusinfo.ro

Publicat

în

CJSU Alba a hotărât în sedința de astăzi ca orașul Teiuș să intre de mâine, 19 februarie 2021 ora 00.00, în scenariul roșu de combatere a pandemiei de COVID-19, după ce incidența cazurilor de COVID-19 a depășit 3 la mia de locuitori.

Văzând situația epidemiologică din analiza indicatorului ratei de incidență a cazurilor de COVID–19 pentru perioada 03.02.2021 – 16.02.2021, respectiv 04.02.2021 – 17.02.2021 la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresele nr. 1989/17.02.2021 și nr. 2033/18.02.2021;

În temeiul:

-Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;
-Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;
-H.G. nr. 35/10.02.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 12 februarie 2021;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 18.02.2021,

HOTĂRĂȘTE:

Art. 1.(1) La nivelul municipiului Sebeș, orașului Teiuș și al comunei Ceru Băcăinți, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este de peste 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 19.02.2021, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a)Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

b)Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c)Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d)Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e)Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f)Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:

-deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
-deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
-deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
-deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

g)Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

h)Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

n) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

Art. 2.(1) La nivelul comunelor Săsciori, Șona și Șpring , unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 19.02.2021, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:

-deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
-deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
-deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
-deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2300;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

Art. 3.Hotărârile adoptate de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Citește mai mult

Administrație

Corpuri de iluminat moderne, la Casa de Cultura a orașului Teiuș

teiusinfo.ro

Publicat

în

Casa de Cultură a orașului Teiuș va beneficia de un iluminat modern și economic bazat pe tehnologia LED.

În aceste zile sunt montate corpurile de iluminat moderne în interiorul sălii.

„Se montează corpurile de iluminat moderne la Casa de Cultură a orașului nostru. În scurt timp imobilul, care a îmbracat, datorită muncii și priceperii colegilor noștri, o haina curată, este gata să-și primească oaspetii, întorsi din drum de pandemia care ne-a afectat pe toti”
, au scris reprezentanții Primăriei Teiuș pe pagina de facebook a instituției.

Citește mai mult

Administrație

Investiție de peste 3,3 milioane de lei în reabilitarea termică a Școlii Generale Teiuș

teiusinfo.ro

Publicat

în

Școala Generala Teiuș va fi rebilitată termic, printr-un proiect în valoare de peste 3.3 milioane de lei.

Lucrările demarate la corpul de clădire aferent claselor V-VIII vor genera un confort termic și o ventilație corespunzătoare pentru copiii și cadrele didactice ce desfășoară activități in școală și vor scădea consumul de gaz și energie electrică.

„Lucrările demarate la Școala Generala Teiuș, corpul de clădire aferent claselor V-VIII, un proiect amplu de reabilitare termică a școlii teiusene, în valoare de peste 3,3 milioane lei vor genera un confort termic și o ventilație corespunzătoare pentru copiii noștri și cadrele didactice ce desfășoară activități în școală, în paralel cu scăderea consumului de gaz și energie electrică, prin folosirea celor mai noi tehnologii în domeniu (panouri foto-voltaice, pompe de caldură etc). Lucrarea a demarat prin realizarea termosistemului pardoselelor și va continua conform proiectului tehnic cu celelalte lucrări de înlocuire și izolatie”, au scris reprezentanții primăriei Teiuș pe facebook a instituției.

Citește mai mult

Actualitate

Administratie

Stiri din zonă

Politica

Stirea ta

Societate

Sport

Economie

Știri Alba

Articole Similare

Enable referrer and click cookie to search for pro webber