Rămâi conectat

Administrație

Începând de mâine, 28 martie 2021 – ora 00.00, intră în vigoare noi restricții la Teiuș, în vederea limitării răspândirii SARS-COV-2

Publicat

în

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență a dispus noi restricții în orașul Teiuș începând de mâine, 28 martie 2021 – ora 00.00, prin intermediul Hotărârii numărul 81 din 27.03.2021, prin care se instituie noi măsuri pentru diminuarea efectelor pandemiei de COVID-19, în contextul unor incidențe crescute la nivelul mai multor unități administrativ-teritoriale.

Luând în dezbatere rata de incidență cumulată la 14 zile, a cazurilor de COVID–19, la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresa nr. 3532/26.03.2021, pentru data de 27.03.2021;

În temeiul:

  • Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;
  • Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;
  •  H.G. nr. 293/10.03.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 martie 2021, modificată și completată prin H.G. nr. 348 din 25.03.2021;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;
Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 27.03.2021,

HOTĂRĂȘTE:

Art. 1. Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 27.03.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

Art. 2. Începând cu data de 27.03.2021, ora 24:00, încetează aplicarea măsurilor de limitare și prevenirea răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza municipiilor Alba Iulia, Aiud, Blaj și Sebeș, orașelor Abrud, Ocna Mureș, Câmpeni și Teiuș, comunelor Berghin, Bucium, Ceru Băcăinți, Ciugud, Cricău, Doștat, Fărău, Galda de Jos, Gârbova, Ighiu, Întregalde, Livezile, Lopadea Nouă, Lunca Mureșului, Mihalț, Mirăslău, Noșlac, Pianu, Rădești, Săsciori, Sâncel, Sântimbru, Stremț, Șibot, Șpring, Șona, Șugag și Unirea, stabilite prin hotărârile CJSU Alba nr. 62, 63, 64, 65, 67, 68, 70, 73, 75, 77 și 80/2021.

Art. 3. (1) La nivelul comunelor Rimetea, Șona, Doștat și Noșlac unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 depășește 7,5/1.000, începând cu data de 28.03.2021, ora 00:00, pentru o perioadă de 14 zile, până în data de 10.04.2021, ora 24:00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 20:00-05:00, cu următoarele excepții:
1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
2. deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
3. deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;
b) Operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, își vor organiza şi desfăşura activitatea în intervalul orar 05:00-18:00;
c) În intervalul orar 18:00-05:00, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;
d) Unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;
e) Se suspendă activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness;
f) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;
g) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
h) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
i) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
j) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
k) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;
l) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;
m) Măsurile stabilite la lit. k) și lit. l) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
n) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
o) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. m), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
p) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;
q) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;
r) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc;
(2) Măsurile dispuse la alin. (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există;
(3) La nivelul UAT Comuna Rimetea și localității Biia, comuna Șona, măsurile prevăzute la alin. (1), se aplică suplimentar măsurilor stabilite prin Ordinele de carantinare zonală nr. 6723/23.03.2021, respectiv nr. 6750/25.03.2021, emise de șeful DSU;
(4) Centrele de vaccinare și cabinetele medicale își vor desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;
(5) Prin excepție de la prevederile alin.(1), înaintea expirării celor 14 zile de valabilitate a măsurilor stabilite în prezenta hotărâre, restricțiile de circulație a persoanelor, precizate la alin. (1) lit. a) nu se aplică dacă incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 7/1.000 de locuitori, situație în care se vor aplica măsurile prevăzute la art. 4, alin. (1), lit. a);
(6) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 4. (1) La nivelul municipiului Alba Iulia, Aiud, orașului Ocna Mureș, comunelor Ciugud, Galda de Jos, Gârbova, Mirăslău, Stremț și Unirea, unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 4 şi mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, începând cu data de 28.03.2021, ora 00:00, pentru o perioadă de 14 zile, până în data de 10.04.2021, ora 24:00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în zilele de luni, marți, miercuri și joi în intervalul orar 22:00-05:00, iar în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 20:00-05:00, cu următoarele excepţii:
1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
2. deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
3. deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;
b) Operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, își vor organiza şi desfăşura activitatea în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 05:00-18:00;
c) În zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, în intervalul orar 18:00-05:00, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;
d) Unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;
e) Se suspendă activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness;
f) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;
g) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
h) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
i) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
j) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
k) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;
l) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;
m) Măsurile stabilite la lit. k) și lit. l) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
n) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
o) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. m), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
p) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;
q) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;
r) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc;
(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există;
(3) Centrele de vaccinare și cabinetele medicale își vor desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;
(4) Prin excepție de la prevederile alin.(1), înaintea expirării celor 14 zile de valabilitate a măsurilor stabilite în prezenta hotărâre, restricțiile de circulație a persoanelor, precizate la alin. (1), lit. a) nu se aplică dacă incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3,5/1.000 de locuitori, situație în care se vor aplica măsurile prevăzute la art. 5, alin. (1), lit. f);
(5) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 5. (1) La nivelul municipiului Blaj, orașului Abrud, comunelor Lunca Mureșului, Mihalț, Rădești și Șugag, unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 3 şi mai mică sau egală cu 4/1.000 de locuitori, începând cu data de 28.03.2021, ora 00:00, pentru o perioadă de 14 zile, până în data de 10.04.2021, ora 24:00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;
b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22:00-05:00, cu următoarele excepții:
1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
2. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
3. deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;
g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;
h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;
i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;
m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;
n) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.
(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.
(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 6. (1) La nivelul municipiului Sebeș, orașelor Câmpeni, Cugir și Teiuș, comunelor Berghin, Blandiana, Bucium, Cricău, Fărău, Hopârta, Ighiu, Întregalde, Livezile, Lopadea Nouă, Pianu, Sălciua, Săsciori, Sâncel, Sântimbru, Șibot, Șpring, unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 27.03.2021, ora 00:00, pentru o perioadă de 14 zile, până în data de 10.04.2021, ora 24:00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;
b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22:00-05:00, cu următoarele excepții:
1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
2. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
3. deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;
g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 06:00-22:00, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;
h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 06:00-22:00, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;
i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;
m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 06:00-22:00;
(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.
(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 7. (1) Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, prevăzut la art.3, alin.(1), lit. a), pct. 1, art.4, alin.(1), lit. a), pct.1, art. 5, alin.(1), lit. f), pct. 1, respectiv art. 6, alin.(1), lit. f), pct. 1, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, legitimaţia de serviciu sau adeverinţa eliberată de angajator ori o declaraţie pe propria răspundere, completată în prealabil.
(2) Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, prevăzut la art.3, alin.(1), lit. a), pct. 2-4, art.4, alin.(1), lit. a), pct.2-4, art. 5, alin.(1), lit. f), pct. 2-4, respectiv art. 6, alin.(1), lit. f), pct. 2-4, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, o declaraţie pe propria răspundere, completată în prealabil;
(3) Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Art. 8. Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 9. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

RATA DE INCIDENŢĂ CUMULATĂ LA 14 ZILE A CAZURILOR DE ÎMBOLNĂVIRE CU SARS-CoV-2 PENTRU FIECARE UNITATE ADMINISTRATIV-TERITORIALĂ DE PE RAZA JUDEŢULUI ALBA, LA DATA DE 27.03.2021:

Localitate Populație Rata de infectare Infectați
RÎMETEA 1000 16 16
ŞONA 4365 8.48 37
DOŞTAT 1020 7.84 8
NOŞLAC 1818 7.7 14
UNIREA 4940 6.68 33
ORAŞ OCNA MUREŞ 13980 6.65 93
MUNICIPIUL AIUD 25399 6.46 164
MUNICIPIUL ALBA IULIA 76368 5.94 454
GÂRBOVA 2153 5.57 12
CIUGUD 3264 5.51 18
GALDA DE JOS 4478 5.36 24
STREMŢ 2448 5.31 13
MIRĂSLĂU 1981 4.54 9
LUNCA MUREŞULUI 2581 3.87 10
RĂDEŞTI 1291 3.87 5
ŞUGAG 2889 3.81 11
MIHALŢ 3243 3.08 10
MUNICIPIUL BLAJ 20767 3.08 64
ORAŞ ABRUD 5256 3.04 16
CRICĂU 2001 3 6
BUCIUM 1422 2.81 4
SĂLCIUA 1432 2.79 4
LOPADEA NOUĂ 2592 2.7 7
MUNICIPIUL SEBEŞ 32909 2.7 89
ORAŞ CUGIR 25705 2.65 68
SĂSCIORI 6510 2.61 17
HOPÂRTA 1153 2.6 3
ORAŞ CÂMPENI 7336 2.45 18
IGHIU 7035 2.27 16
BLANDIANA 912 2.19 2
BERGHIN 1919 2.08 4
ŞIBOT 2423 2.06 5
FĂRĂU 1499 2 3
SÂNTIMBRU 3033 1.98 6
SÂNCEL 2606 1.92 5
ŞPRING 2618 1.91 5
ÎNTREGALDE 567 1.76 1
PIANU 3581 1.68 6
LIVEZILE 1209 1.65 2
ORAŞ TEIUŞ 7254 1.65 12
JIDVEI 5321 1.5 8
CÂLNIC 2009 1.49 3
PONOR 669 1.49 1
VINŢU DE JOS 5507 1.45 8
METEŞ 2787 1.44 4
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ 3813 1.31 5
SĂLIŞTEA 2371 1.27 3
ALBAC 1979 1.01 2
DAIA ROMÂNĂ 3129 0.96 3
VALEA LUNGĂ 3152 0.95 3
BUCERDEA GRÂNOASĂ 2275 0.88 2
VADU MOŢILOR 1341 0.75 1
ROŞIA MONTANĂ 2746 0.73 2
AVRAM IANCU 1468 0.68 1
LUPŞA 2939 0.68 2
CETATEA DE BALTĂ 3069 0.65 2
VIDRA 1540 0.65 1
SCĂRIŞOARA 1551 0.64 1
CERGĂU 1633 0.61 1
HOREA 1944 0.51 1
ORAŞ ZLATNA 7943 0.5 4
CRĂCIUNELU DE JOS 2133 0.47 1
BISTRA 4566 0.22 1
ALMAŞU MARE 1229 0 0
ARIEŞENI 1630 0 0
CENADE 1011 0 0
CERU-BĂCĂINŢI 269 0 0
CIURULEASA 1146 0 0
CUT 1280 0 0
GÂRDA DE SUS 1525 0 0
MOGOŞ 777 0 0
OCOLIŞ 555 0 0
OHABA 646 0 0
POIANA VADULUI 1060 0 0
POŞAGA 958 0 0
RÂMEŢ 538 0 0
ROŞIA DE SECAŞ 1617 0 0
SOHODOL 1675 0

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Teiuș Info și pe GOOGLE NEWS


Administrație

Primăria Teiuș anunță că lucrările la podul „Maria lui Mitru” sunt aproape finalizate

Publicat

în

Reprezentanții Primăriei Teiuș au anunțat vineri că podul rutier „Maria lui Mitru”, construit peste Valea Geoagiului, a ajuns la ultimele retușuri înainte de deschiderea completă.

Potrivit acestora, în prezent se montează balustradele de protecție, elementele de siguranță ale parapetelor, precum și stâlpii de iluminat echipați cu lămpi LED și panouri fotovoltaice. În scurt timp, zona urmează să fie dotată și cu semnalizarea rutieră necesară, care va reglementa traficul pe un obiectiv proiectat să asigure o legătură sigură și durabilă între cele două maluri ale văii.

„În scurt timp, semnalizarea rutieră ce va echipa podul și zona va reglementa componenta rutieră a unei investiții sigure și solide, menite să lege pentru mulți ani de acum înainte cele două maluri ale Văii Geoagiului – o adevărată construcție de artă rutieră”, au transmis reprezentanții administrației locale.

Ziarul Unirea a relatat în ultimele săptămâni evoluția proiectului. În urmă cu o lună, lucrările au fost reluate pe strada Axente Sever, iar la 20 octombrie au fost publicate imagini video care arătau stadiul avansat al construcției. Pe atunci, primarul Teiușului, Mirel Vasile Hălălăi, anunța că podul este aproape finalizat: racordurile rutiere și pietonale erau asfaltate, iar singurul element rămas de montat era iluminatul public.

Investiția, în valoare de peste 1,5 milioane de lei, este considerată una importantă pentru infrastructura orașului, primarul apreciind seriozitatea constructorului și calitatea lucrărilor.

Finalizarea montajelor de siguranță și a iluminatului reprezintă ultimele etape înainte ca podul „Maria lui Mitru” să fie dat complet în folosință.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Teiuș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Strada Râtului va fi racordată la sistemul principal de alimentare cu apă al orașului Teiuș

Publicat

în

Primăria orașului Teiuș continuă investițiile în infrastructura locală, printr-un nou proiect care vizează modernizarea sistemului de alimentare cu apă.

Autoritățile locale au anunțat că, pe strada Râtului, se desfășoară în această perioadă lucrări ample de extindere a rețelei de apă potabilă, menite să îmbunătățească semnificativ condițiile de viață ale locuitorilor din zonă.

„Pe strada Râtului se desfășoară lucrări de extindere a rețelei de apă potabilă, menite să contribuie la îmbunătățirea condițiilor de viață pentru concetățenii noștri. Noua conductă, cu diametrul de 110 mm, va fi racordată la rețeaua principală de pe strada Avram Iancu și va asigura un debit corespunzător pentru întreaga zonă. Totodată, aceasta va permite alimentarea în siguranță a celor doi hidranți supraterani instalați. Sistemul de hidranți, care a lipsit până acum, va facilita intervențiile operative ale echipajelor de pompieri (PSI), eliminând dificultățile actuale întâmpinate în caz de urgență”, au transmis reprezentanții Primăriei Teiuș.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Teiuș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Investiție de peste 8 milioane de lei în extinderea rețelei de iluminat public din orașul Teiuș

Publicat

în

Primăria Teius anunță un nou proiect, în valoare totală de peste 8,2 milioane de lei, din care peste 676.000 de lei reprezintă finanțare locală, care presupune extinderea rețelei de iluminat public, montarea a peste 70 de stâlpi metalici, 258 de corpuri de iluminat inteligente, precum și instalarea a peste 2,4 kilometri de cablu subteran.

Reprezentanții Primăriei au precizat că lucrările au început de câteva zile și că investiția vine în continuarea primei etape, derulate în urmă cu câțiva ani, când a fost modernizat peste 80% din iluminatul public, prin trecerea la tehnologia LED și implementarea unui sistem de telegestiune. Aceste îmbunătățiri au dus la o reducere a consumului de energie electrică cu peste 35% și la creșterea calității iluminatului din oraș.

„După ce, în urmă cu câțiva ani, finalizam un proiect important pentru orașul nostru, prin care s-a modernizat în proporție de peste 80% iluminatul public, folosind tehnologia LED și sistemul de telegestiune, elemente de noutate ce au determinat scăderea consumului de energie electrică cu peste 35% și creșterea calității iluminatului public, am început lucrul în etapa a doua de „Modernizare iluminat public”, printr-un proiect câștigat de echipa vrednică a primăriei noastre, în valoare de peste 8,2 milioane de lei, cu o finanțare locală de peste 676 mii lei! Orașul Teiuș crește prin muncă și efortul nostru de zi cu zi!”, au transmis reprezentanții primăriei.

Reamintim că, în urmă cu cinci zile, primarul Mirel Vasile Hălălăi anunța că, în ciuda blocării unor programe de finanțare națională, lucrările de modernizare a drumurilor din Teiuș rămân o prioritate.

Pe strada Horea, unde proiectul a fost afectat de suspendarea programului „Anghel Saligny”, administrația locală a convenit, împreună cu firma constructoare, amenajarea temporară a unei căi de rulare cu straturi de piatră spartă, grederizată și cilindrată, pentru a asigura condiții minime de circulație până la reluarea lucrărilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Teiuș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

17 ambasadori sau reprezentanți ai ambasadelor Uniunii Europene, în vizită la Parcul Fotovoltaic din Teiuș

Publicat

în

Cea mai mare investiție, realizată în România prin PNRR într-un parc fotovoltaic, pune Teiușul pe harta Europei. 17 ambasadori sau reprezentanți ai ambasadelor UE au efectuat joi, 23 octombrie 2025, o vizită în județul Alba, la Parcul Voltaic Teiuș.

Evenimentul a fost organizat de Ambasada Regatului Danemarcei în România, cu prilejul Președinției UE a Danemarcei și a reunit 17 ambasadori sau reprezentanți ai ambasadelor UE. Scopul acestuia a fost prezentarea proiectelor de succes implementate cu sprijinul fondurilor UE.

Au luat cuvântul Excelența Sa Uffe Balslev, Ambasadorul Danemarcei în România și Ramona Chiriac, Ambasadorul Reprezentanței UE la București, urmați de Mirel Hălălai, Primarul orașului Teiuș. Joachim Steenstrup, manager Relații Publice și Adrian Dobre, manager de țară au prezentat proiectul Parcului Solar Teiuș. Aceștia au vorbit despre modul de obținere a finanțării, birocrația accesării fondurilor, modul de implementare a proiectului, experiența cu fondurile UE, dar și experiența de pe alte piețe.

Evenimentul a continuat cu o vizită în teren la Parcul Solar Teiuș, cel mai mare proiect pe energie din PNRR, care ar putea susține consumul energetic pentru 70% din gospodăriile din Alba.

Parcul fotovoltaic de la Teiuș, de 60,2 MW, cel mai mare proiect pe energie din PNRR, a fost inaugurat oficial în data de 29 aprilie 2025, fiind dezvoltat de compania daneză Eurowind Energy.

Investiția în proiect se ridică la 55 de milioane de euro (cu TVA inclus), din care finanțarea acordată de stat, prin PNRR, se ridică la 15 milioane de euro.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Teiuș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administratie

Stiri din zonă

Stiri din Alba

Politica

Stirea ta

Societate

Sport

Publicitate

Economie

Articole Similare

teiusinfoinfo, stiri teius, informatii teius