Rămâi conectat

Administrație

Începând de mâine, 28 martie 2021 – ora 00.00, intră în vigoare noi restricții la Teiuș, în vederea limitării răspândirii SARS-COV-2

Publicat

în

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență a dispus noi restricții în orașul Teiuș începând de mâine, 28 martie 2021 – ora 00.00, prin intermediul Hotărârii numărul 81 din 27.03.2021, prin care se instituie noi măsuri pentru diminuarea efectelor pandemiei de COVID-19, în contextul unor incidențe crescute la nivelul mai multor unități administrativ-teritoriale.

Luând în dezbatere rata de incidență cumulată la 14 zile, a cazurilor de COVID–19, la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresa nr. 3532/26.03.2021, pentru data de 27.03.2021;

În temeiul:

  • Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;
  • Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;
  •  H.G. nr. 293/10.03.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 martie 2021, modificată și completată prin H.G. nr. 348 din 25.03.2021;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;
Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 27.03.2021,

HOTĂRĂȘTE:

Art. 1. Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 27.03.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

Art. 2. Începând cu data de 27.03.2021, ora 24:00, încetează aplicarea măsurilor de limitare și prevenirea răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza municipiilor Alba Iulia, Aiud, Blaj și Sebeș, orașelor Abrud, Ocna Mureș, Câmpeni și Teiuș, comunelor Berghin, Bucium, Ceru Băcăinți, Ciugud, Cricău, Doștat, Fărău, Galda de Jos, Gârbova, Ighiu, Întregalde, Livezile, Lopadea Nouă, Lunca Mureșului, Mihalț, Mirăslău, Noșlac, Pianu, Rădești, Săsciori, Sâncel, Sântimbru, Stremț, Șibot, Șpring, Șona, Șugag și Unirea, stabilite prin hotărârile CJSU Alba nr. 62, 63, 64, 65, 67, 68, 70, 73, 75, 77 și 80/2021.

Art. 3. (1) La nivelul comunelor Rimetea, Șona, Doștat și Noșlac unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 depășește 7,5/1.000, începând cu data de 28.03.2021, ora 00:00, pentru o perioadă de 14 zile, până în data de 10.04.2021, ora 24:00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 20:00-05:00, cu următoarele excepții:
1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
2. deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
3. deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;
b) Operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, își vor organiza şi desfăşura activitatea în intervalul orar 05:00-18:00;
c) În intervalul orar 18:00-05:00, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;
d) Unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;
e) Se suspendă activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness;
f) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;
g) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
h) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
i) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
j) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
k) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;
l) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;
m) Măsurile stabilite la lit. k) și lit. l) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
n) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
o) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. m), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
p) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;
q) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;
r) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc;
(2) Măsurile dispuse la alin. (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există;
(3) La nivelul UAT Comuna Rimetea și localității Biia, comuna Șona, măsurile prevăzute la alin. (1), se aplică suplimentar măsurilor stabilite prin Ordinele de carantinare zonală nr. 6723/23.03.2021, respectiv nr. 6750/25.03.2021, emise de șeful DSU;
(4) Centrele de vaccinare și cabinetele medicale își vor desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;
(5) Prin excepție de la prevederile alin.(1), înaintea expirării celor 14 zile de valabilitate a măsurilor stabilite în prezenta hotărâre, restricțiile de circulație a persoanelor, precizate la alin. (1) lit. a) nu se aplică dacă incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 7/1.000 de locuitori, situație în care se vor aplica măsurile prevăzute la art. 4, alin. (1), lit. a);
(6) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 4. (1) La nivelul municipiului Alba Iulia, Aiud, orașului Ocna Mureș, comunelor Ciugud, Galda de Jos, Gârbova, Mirăslău, Stremț și Unirea, unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 4 şi mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, începând cu data de 28.03.2021, ora 00:00, pentru o perioadă de 14 zile, până în data de 10.04.2021, ora 24:00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în zilele de luni, marți, miercuri și joi în intervalul orar 22:00-05:00, iar în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 20:00-05:00, cu următoarele excepţii:
1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
2. deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
3. deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;
b) Operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, își vor organiza şi desfăşura activitatea în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 05:00-18:00;
c) În zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, în intervalul orar 18:00-05:00, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;
d) Unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;
e) Se suspendă activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness;
f) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;
g) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
h) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
i) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
j) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
k) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;
l) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;
m) Măsurile stabilite la lit. k) și lit. l) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
n) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
o) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. m), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
p) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;
q) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;
r) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc;
(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există;
(3) Centrele de vaccinare și cabinetele medicale își vor desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;
(4) Prin excepție de la prevederile alin.(1), înaintea expirării celor 14 zile de valabilitate a măsurilor stabilite în prezenta hotărâre, restricțiile de circulație a persoanelor, precizate la alin. (1), lit. a) nu se aplică dacă incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3,5/1.000 de locuitori, situație în care se vor aplica măsurile prevăzute la art. 5, alin. (1), lit. f);
(5) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 5. (1) La nivelul municipiului Blaj, orașului Abrud, comunelor Lunca Mureșului, Mihalț, Rădești și Șugag, unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 3 şi mai mică sau egală cu 4/1.000 de locuitori, începând cu data de 28.03.2021, ora 00:00, pentru o perioadă de 14 zile, până în data de 10.04.2021, ora 24:00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;
b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22:00-05:00, cu următoarele excepții:
1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
2. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
3. deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;
g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;
h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;
i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;
m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;
n) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.
(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.
(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 6. (1) La nivelul municipiului Sebeș, orașelor Câmpeni, Cugir și Teiuș, comunelor Berghin, Blandiana, Bucium, Cricău, Fărău, Hopârta, Ighiu, Întregalde, Livezile, Lopadea Nouă, Pianu, Sălciua, Săsciori, Sâncel, Sântimbru, Șibot, Șpring, unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 27.03.2021, ora 00:00, pentru o perioadă de 14 zile, până în data de 10.04.2021, ora 24:00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;
b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22:00-05:00, cu următoarele excepții:
1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
2. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
3. deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;
g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 06:00-22:00, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;
h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 06:00-22:00, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;
i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;
m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 06:00-22:00;
(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.
(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 7. (1) Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, prevăzut la art.3, alin.(1), lit. a), pct. 1, art.4, alin.(1), lit. a), pct.1, art. 5, alin.(1), lit. f), pct. 1, respectiv art. 6, alin.(1), lit. f), pct. 1, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, legitimaţia de serviciu sau adeverinţa eliberată de angajator ori o declaraţie pe propria răspundere, completată în prealabil.
(2) Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, prevăzut la art.3, alin.(1), lit. a), pct. 2-4, art.4, alin.(1), lit. a), pct.2-4, art. 5, alin.(1), lit. f), pct. 2-4, respectiv art. 6, alin.(1), lit. f), pct. 2-4, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, o declaraţie pe propria răspundere, completată în prealabil;
(3) Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Art. 8. Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 9. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

RATA DE INCIDENŢĂ CUMULATĂ LA 14 ZILE A CAZURILOR DE ÎMBOLNĂVIRE CU SARS-CoV-2 PENTRU FIECARE UNITATE ADMINISTRATIV-TERITORIALĂ DE PE RAZA JUDEŢULUI ALBA, LA DATA DE 27.03.2021:

Localitate Populație Rata de infectare Infectați
RÎMETEA 1000 16 16
ŞONA 4365 8.48 37
DOŞTAT 1020 7.84 8
NOŞLAC 1818 7.7 14
UNIREA 4940 6.68 33
ORAŞ OCNA MUREŞ 13980 6.65 93
MUNICIPIUL AIUD 25399 6.46 164
MUNICIPIUL ALBA IULIA 76368 5.94 454
GÂRBOVA 2153 5.57 12
CIUGUD 3264 5.51 18
GALDA DE JOS 4478 5.36 24
STREMŢ 2448 5.31 13
MIRĂSLĂU 1981 4.54 9
LUNCA MUREŞULUI 2581 3.87 10
RĂDEŞTI 1291 3.87 5
ŞUGAG 2889 3.81 11
MIHALŢ 3243 3.08 10
MUNICIPIUL BLAJ 20767 3.08 64
ORAŞ ABRUD 5256 3.04 16
CRICĂU 2001 3 6
BUCIUM 1422 2.81 4
SĂLCIUA 1432 2.79 4
LOPADEA NOUĂ 2592 2.7 7
MUNICIPIUL SEBEŞ 32909 2.7 89
ORAŞ CUGIR 25705 2.65 68
SĂSCIORI 6510 2.61 17
HOPÂRTA 1153 2.6 3
ORAŞ CÂMPENI 7336 2.45 18
IGHIU 7035 2.27 16
BLANDIANA 912 2.19 2
BERGHIN 1919 2.08 4
ŞIBOT 2423 2.06 5
FĂRĂU 1499 2 3
SÂNTIMBRU 3033 1.98 6
SÂNCEL 2606 1.92 5
ŞPRING 2618 1.91 5
ÎNTREGALDE 567 1.76 1
PIANU 3581 1.68 6
LIVEZILE 1209 1.65 2
ORAŞ TEIUŞ 7254 1.65 12
JIDVEI 5321 1.5 8
CÂLNIC 2009 1.49 3
PONOR 669 1.49 1
VINŢU DE JOS 5507 1.45 8
METEŞ 2787 1.44 4
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ 3813 1.31 5
SĂLIŞTEA 2371 1.27 3
ALBAC 1979 1.01 2
DAIA ROMÂNĂ 3129 0.96 3
VALEA LUNGĂ 3152 0.95 3
BUCERDEA GRÂNOASĂ 2275 0.88 2
VADU MOŢILOR 1341 0.75 1
ROŞIA MONTANĂ 2746 0.73 2
AVRAM IANCU 1468 0.68 1
LUPŞA 2939 0.68 2
CETATEA DE BALTĂ 3069 0.65 2
VIDRA 1540 0.65 1
SCĂRIŞOARA 1551 0.64 1
CERGĂU 1633 0.61 1
HOREA 1944 0.51 1
ORAŞ ZLATNA 7943 0.5 4
CRĂCIUNELU DE JOS 2133 0.47 1
BISTRA 4566 0.22 1
ALMAŞU MARE 1229 0 0
ARIEŞENI 1630 0 0
CENADE 1011 0 0
CERU-BĂCĂINŢI 269 0 0
CIURULEASA 1146 0 0
CUT 1280 0 0
GÂRDA DE SUS 1525 0 0
MOGOŞ 777 0 0
OCOLIŞ 555 0 0
OHABA 646 0 0
POIANA VADULUI 1060 0 0
POŞAGA 958 0 0
RÂMEŢ 538 0 0
ROŞIA DE SECAŞ 1617 0 0
SOHODOL 1675 0

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Teiuș Info și pe GOOGLE NEWS


Administrație

Amenzi de peste 13.000 de lei pentru 14 persoane din Teiuș, care au aruncat deșeuri pe terenuri virane

Publicat

în

În cadrul acțiunii permanente „Toleranță zero la gunoaie”, poliția locală Teius a identificat și sancționat 14 persoane care nu au respectat normele de conviețuire și de sănătate publică, afectând vecinătătile și nu în ultimul rând mediul înconjurător, cuantumul amenzilor fiind de peste 13.000 lei.

„Haideti impreună să dăm orasului nostru haina curată pe care o merită, prin efortul fiecăruia dintre noi si sa nu asteptăm să vină altcineva să ne facă curătenie in fata casei!

Continuam lucrarile de curătenie in fosta unitate militară de la Coslariu! Acostamentul dreapta de pe strada Bisericii se curată de materialele rămase in urma modernizarii străzii si in curând se va asterne stratul vegetal!”, au transmis reprezentanții primăriei Teiuș.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Teiuș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Primăria Teiuș concesionează Serviciul Public de gestionare a câinilor fără stăpân. Valoarea contractului este de 143.250 lei, fără TVA

Publicat

în

Primăria orașului Teiuș a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru semnarea unui contract de concesiune a Serviciului Public de gestionare a câinilor fără stăpân din localitate.

Valoarea totală estimată a contractului este de 143.250 lei, fără TVA. Obiectul achiziției:

1. Servicii de supraveghere, prevenire și control al bolilor la animale și al bolilor transmisibile de la animale la om, de protecție a animalelor și de protecție a mediului:

– examinare clinică la animale mici și animale mari;
– imunizari antirabic;
– deparazitari interne și externe;
– sterilizări femele și masculi;
– mică chirurgie;
– tranchilizari;
– eutanasiere a câinilor bolnavi cronici incurabili; (animale mici și animale mari).

2. Servicii de identificare și înregistrare a animalelor și a mișcării acestora, precum și de corectare a eventualelor erori sau neconformități generate de nerespectarea termenelor de înregistrare sau de greșeli de înregistrare conform OUG nr. 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân cu modificările și completările ulterioare:

a) identificarea animalelor fără stăpân aflate în adăpostul de animale fără stăpân al societății achizitoare;
b) identificarea locurilor unde sunt ținute animalele fără stăpân;
c) aplicarea microcipurilor de identificare sau a altor mijloace de identificare
prevăzute de legislația specifică în vigoare la animalele fără stăpân;
d) identificarea efectivelor de animale fără stăpân de pe rază oraşului Teiuș şi
înregistrarea lor în Baza Națională de Date;
e) înregistrarea mișcării animalelor fără stăpân și a evenimentelor suferite de
acestea, în documentele specifice prevăzute de legislația în vigoare;
f) tratamente de urgență;
g) corecția eventualelor erori sau neconformități

3. Activitatea serviciului de gestionare a câinilor fără stăpâni a orașului Teiuș va realiza următoarele:

a) asigurarea personalului necesar pentru prestarea serviciului,după cum urmează:
– cel puțîn un medic veterinar,angajat cu carte de muncă sau prin contract de colaborare
– un șofer și minim patru muncitori pentru echipele mobile de capturarea câinilor fără stăpâni
b) strângerea câinilor fără stăpân, pe baza reclamațiilor persoanelor fizice sau juridice sau prin autosesizare;
c) îngrijirea câinilor, deparazitarea, vaccinarea, sterilizarea și înregistrarea lor într-o evidență unică;
d) eutanasierea câinilor bolnavi cu respectarea normelor legale în vigoare de către personal specializat al serviciului public de gestionare a câinilor fără stăpâni;
e) asigurarea adăposturilor temporare, 14 zile lucrătoare, pentru un număr minim de100 de câini, cu avizul serviciului de specialitate sanitar-veterinar;
f) asigurarea condițiilor prevăzute de normele legale pentru depozitarea cadavrelor de animale până la transportarea lor în vederea incinerarii;
g) asigurarea unui contract pentru incinerarea cadavrelor de animale cu o societate autorizată.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Teiuș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Lucrările de reabilitare a Parcului Central din Teiuș continuă în mod susținut. Vezi care este stadiul acestora

Publicat

în

Lucrările de reabilitare a Parcul Central din orașul Teiuș continuă astfel au început lucrările pentru montarea rulourilor de gazon, zugrăvirea gardului de împrejmuire, repararea și înlocuirea elementelor metalice de gard.

„Se lucrează în parcul central al orașului nostru la montarea rulourilor de gazon, zugrăvirea gardului de împrejmuire, repararea și înlocuirea elementelor metalice de gard! Încet, încet, parcul se transformă într-un loc de relaxare agreabil, de care să ne bucurăm cu toții, tineri sau mai puțin tineri deopotrivă, dar conștienți de faptul că un lucru frumos trebuie păstrat ca atare!”, au transmis reprezentanții Primăriei orașului Teiuș.

Primarul orașului Teiuș, Mirel Vasile Hălălăi, a transmis în trecut câteva informații privind lucrările pentru modernizarea parcului.

„Am hotărât să incepem reorganizarea acestuia, motivele fiind legate de pericolul la care erau expuși copiii noștri datorita faptului că tuia din parc erau imbătrâniți și găunoși. Pe de altă parte in urma toaletării acestora, de-a lungul timpului, aceștia s-au indesat excesiv devenind un adevărat aspirator de praf iar vara de țânțari si alte mici vietăți care au creat multora dintre noi alergii punându-ne viața și sănătatea în pericol permanent.

Totodata structura multiram al acelor arbori tuia nu permitea creșterea ierbii sub aceștia iar pământul uscat de dedesupt era deseori transformat in praf care la orice bătaie de vânt era antrenat si inspirat in plămânii oamenilor care doreau să rămâna câteva minute pentru a se odihnii aici.

In urma nenumăratelor sesizări privind cele arătate mai sus am decis împreuna cu Biroul Urbanism, și a specialiștilor din Primaria Orașului Teiuș să reamenajăm după principii sănătoase și moderne acest loc in care în continuare vor fi plantați pomi (pretabili pentru parcuri), gazon, bănci etc.

Așa cum am mai spus-o si in alte dăti întotdeauna mi-au plăcut zonele înverzite iar faptul că in decursul timpului am plantat mai mult de 400 de arbori in diverse locuri din oraș ,cred că spune multe lucruri despre respectul meu pentru un mediu sănătos si verde.

Totodată pentru siguranță, parcul va fi iluminat suplimentar iar troița va fi complet restaurată, crucea de lemn înlocuită (cea veche fiind complet degradată și periculoasă),se va ilumina arhitectural așa cum îi stă bine unui astfel de monument!”, a explicat primarul.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Teiuș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Ritm alert al lucrărilor de modernizare a Parcului Central din Teiuș. Pe troiță se intenționează montarea crucii originale

Publicat

în

Lucrarile de modernizare la Parcul Central din Teiuș, anunțate acum câteva zile de primarul Mirel Hălălai, evoluează într-un ritm alert.

În cursul zilei de astăzi, muncitorii au profitat de vremea bună și au dispus stratul de suport pentru rulourile de gazon, au pregătit terenul pentru montarea pavajului și au început lucrările de renovare a troiței pe care se intenționează montarea crucii originale.

„Ritm alert pe șantierul Parcului Central din Teiuș! Se dispune stratul suport pentru rulourile de gazon, se pregătește terenul pentru montarea pavajului de calitate care va asigura o accesibilitate deosebită în parc. În paralel, colegii nostri au demarat lucrările de renovare a corpului troiței, iar prin mult efort și imaginatie crucea noua din vârf va capăta forma ei originală!”, au scris reprezentanții Primăriei Teiuș pe pagina de facebook a instituției.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Teiuș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administratie

Stiri din zonă

Stiri din Alba

Politica

Stirea ta

Societate

Sport

Publicitate

Economie

Articole Similare

teiusinfoinfo, stiri teius, informatii teius