teiusinfoinfo, stiri teius, informatii teius

Acasă » Din Județ » Azi și mâine, A.J.O.F.M. Alba organizează un seminar inter-regional la Sovata. Participă specialişti de antreprenoriat şi consiliere profesională

Azi și mâine, A.J.O.F.M. Alba organizează un seminar inter-regional la Sovata. Participă specialişti de antreprenoriat şi consiliere profesională

Publicat în 24.01.2013 la ora 18:04

Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă (AJOFM) Alba organizează în perioada 24-25 ianuarie 2013, în localitatea Sovata din judeţul Mureş, un seminar inter-regional la care participă specialiști care furnizează servicii de antreprenoriat și consiliere profesională din AJOFM-urile din Regiunile de Dezvoltare  Centru si Vest.

Evenimentul este parte componentă a proiectului Şomer ANtreprenor? Se poAte! – ŞANSA. Servicii publice pentru ocuparea şi inovarea forţei de muncă, consultanţă şi sprijin pentru SPO din Regiunile Centru si Vest, în dezvoltarea de servicii noi pentru promovarea antreprenoriatului”.

 Studiu de impact a metodelor și instrumentelor noi

 Metodele și instrumentele de evaluare a măsurilor active, care vor contribui la îmbunătățirea serviciilor de consiliere profesională și dezvoltare antreprenoriat, propuse de specialiștii proiectului,  au fost aplicate în AJOFM-urile din județele Alba, Arad , Brașov, Caraș Severin Covasna, Harghita, Hunedoara, Mureș, Sibiu, Timiș.

 Partea centrală a seminarului de la Sovata va fi dedicată prezentării și evaluării rezultatelor obținute de cele 10 AJOFM-uri, în calitate de Servicii Publice de Ocupare, în urma punerii în practică a soluțiilor propuse. Prin proiect se realizează un studiu prin care se urmărește ce imapct au instrumentele noi folosite de angajații Serviciului Public de Ocupare în furnizarea serviciilor de informare și consiliere profesională, dar și pentru creșterea numărului de persoane care să facă pasul decisiv de la șomer la antreprenor. Participanții la seminar vor analiza pentru fiecare Agenție de Ocupare a Forței de Muncă în parte câte dintre persoanele care au primit servicii de consiliere profesională s-au angajat în funcție de pregătirea lor, de programele de formare profesională urmate, dar și durata păstrării locului de muncă. De asemenea, este analizat și profilul firmelor înființate, în urma serviciilor de consiliere antreprenorială furnizate prin AJOFM.

Modele externe de funcționare a Serviciului Public de Ocupare

 În cadrul întâlnirilor de lucru  vor fi prezentate și studii de caz care se referă la funcționalitatea Serviciilor Publice de Ocupare din Irlanda, Italia, Spania, Suedia, Slovenia. Specialiștii proiectului au propus și folosirea de către angajații AJOFM de noi instrumente de raportare și evaluare lunare, în corelație cu baza EUROSTAT: populația activă și persoanele ocupate din fiecare județ, șomerii între 15-74 de ani care nu au  loc de muncă, intreprinderile individuale și persoanele fizice autorizate.

Percepția participanților la seminar  asupra noilor instrumente, a gradului lor de aplicabilitate practică, al eficienței, și impactului asupra beneficiarilor Agențiilor Județene de Ocupare a Forței de Muncă, va fi evaluată prin diferite jocuri de rol stabilite de specialiștii proiectului.

Proiectul derulat de AJOFM Alba, în parteneriat cu SC Tobimar Construct SRL Alba Iulia, AJOFM Caraş-Severin şi trei companii din Italia: OMNIACOM – Consorzio Europeo per la formazione integrata, I.F.O.A.-Instituto Formazione Operatori Aziendali si OBIETTIVO LAVORO SPA, se va finaliza în noiembrie 2013. Este co-finanțat de Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 „Investeşte în oameni!”, Domeniul major de intervenţie 4.1 „Intarirea capacitatii SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare “.

 

Acest articol a fost citit de 320 ori

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.