Rămâi conectat

Învățământ-Cultură

STRUCTURA ANULUI ȘCOLAR 2015-2016: Când încep şi când se termină cursurile | teiusinfo.ro

Publicat

în

Structura anului scolar 2015-2016. Calendarul didactic | teiusinfo.ro

Anul școlar 2015-2016 are 36 de săptămâni de cursuri însumând 177 zile lucrătoare, identic cu anul școlar 2014-2015 și cu o zi mai mult decât 2013-2014. Elevii încep cursurile în 14 septembrie și le termină în 17 iunie; vacanța de iarnă este programată din 19 decembrie, cea intersemestrială din 30 ianuarie, iar cea de primăvară din 9 aprilie, potrivit proiectului publicat pe portalul MECS, Edu.ro.

Structura anului scolar 2015-2016

Semestrul I

Cursuri: luni, 14 septembrie 2015 – vineri, 18 decembrie 2015
Vacanta pentru copiii de la gradinita si din clasele pregatitoare – a IV-a:31 octombrie – 8 noiembrie 2015
Vacanta de iarna: sambata, 19 decembrie 2015 – duminica, 3 ianuarie 2016
Cursuri: luni, 4 ianuarie 2016 – vineri, 29 ianuarie 2016
Vacanta intersemestriala: sambata, 30 ianuarie 2016 – duminica, 7 februarie 2016

Semestrul al II-lea

Cursuri: luni, 8 februarie 2016 – vineri, 8 aprilie 2016
Saptamana Scoala altfel: 4-8 aprilie 2016
Vacanta de primavara: sambata, 9 aprilie 2016 – duminica, 17 aprilie 2016
Cursuri: luni, 18 aprilie 2016 – vineri, 17 iunie 2016
Vacanta de vara: sambata, 18 iunie 2016 – duminica, 11 septembrie 2016

elevi teiusProiectul de ordin prevede pentru prima data ca, la grupele de gradinita si la clasele pregatitoare – a IV-a (invatamant prescolar si primar), Saptamana Scoala altfel poate fi organizata „in alta perioada din semestrul al doilea, dar nu mai tarziu de data de 27 mai 2016, la decizia consiliului de administratie al unitatii de invatamant, dupa consultarea cadrelor didactice si a beneficiarilor primari si secundari ai educatiei”.

Exceptie de la structura de mai sus a anului scolar 2015-2016 fac clasele a XII-a si a VIII-a. La clasele a XII-a, anul scolar are 37 de saptamani, din care durata cursurilor este de 33 de saptamani, iar 4 saptamani sunt dedicate desfasurarii examenului national de bacalaureat. Cursurile claselor terminale din invatamantul liceal se incheie in data de 27 mai 2016.

Pentru clasa a VIII-a, anul scolar are 36 de saptamani, din care durata cursurilor este de 35 de saptamani, iar o saptamana este dedicata desfasurarii evaluarii nationale. Cursurile claselor a VIII-a se incheie in data de 10 iunie 2016. Pentru clasele din invatamantul liceal – filiera tehnologica si pentru clasele din invatamantul profesional, durata cursurilor este cea stabilita prin planurile-cadru de invatamant.

Tezele din semestrul I al anului scolar 2015-2016 se sustin, de regula, pana la data de 18 decembrie 2015.

Tezele din semestrul al II-lea al anului scolar 2015-2016 se sustin, de regula, pana la data de 20 mai 2016.

Proiectul mai prevede ca „in zilele libere prevazute de lege, precum si in ziua de marti, 3 mai 2016, nu se organizeaza cursuri”. Amintim ca, in 2016, Pastele ortodox va fi pe 1 mai.

Cum se desfasoara Saptamana Scoala altfel, potrivit proiectului

Programul Scoala altfel este dedicat activitatilor educative extracurriculare si extrascolare, astfel ca in perioada 4-8 aprilie 2016 NU se organizeaza cursuri conform orarului obisnuit, potrivit proiectului de Ordin privind structura anului scolar 2015-2016. Ministerul Educatiei precizeaza ca, in aceasta perioada, organizeaza de regula olimpiadele nationale. La Saptamana altfel participa, in consecinta, toti copiii, elevii si profesorii care nu sunt la olimpiadele scolare nationale.

In timpul primului semestru, profesorii trebuie sa le ceara elevilor – la orele de dirigentie – propuneri de activitati pe care sa le deruleze in Saptamana altfel. Si profesorii trebuie sa vina cu propuneri, in cadrul sedintelor comisiilor metodice, si parintii – la sedintele cu parintii, precum si reprezentatii autoritatilor locale – in cadrul sedintelor consiliului de administratie. „Dupa colectarea propunerilor se vor desfasura dezbateri in colectivele de elevi, in consiliul elevilor, in consiliul profesoral si in comitetul reprezentativ al parintilor, in vederea adoptarii programului agreat de majoritatea elevilor si a cadrelor didactice”, se arata in proiect.

Ministerul prevede ca „modalitatea de selectie a activitatilor propuse se decide la nivelul unitatilor de invatamant si presupune implicarea, in egala masura, a elevilor, a cadrelor didactice, a parintilor”.

Consiliul de administratie al scolii este cel care aproba, pana pe 19 februarie 2016, tipurile de activitati pe care scoala le organizeaza in saptamana Scoala altfel, durata acestora, modalitatile de organizare si responsabilitatile.

„Dupa aprobarea de catre consiliul de administratie, programul adoptat devine obligatoriu, atat pentru elevi, cat si pentru cadrele didactice. Elevii au obligatia de a participa la activitatile pentru care s-au inscris, absentele fiind inregistrate in catalog la rubrica Purtare”, stabileste Ministerul Educatiei.

Exemple de activitati pentru Scoala altfel, potrivit proiectului:
– ateliere de teatru, dans, muzica, arte plastice, educatie media si cinematografica;
– competitii organizate la nivelul scolii, al grupurilor de scoli, al localitatii sau al judetului;
– mese rotunde, dezbateri;
– activitati de voluntariat sau de interes comunitar;
– campanii anti-tutun/anti-alcool/anti-poluare/de prevenire a delincventei juvenile/de prevenire a traficului de persoane etc.;
– proiecte comunitare, de responsabilitate sociala;
– peer – education;
– schimburi de experienta;
– vizite de studii;
– tabere/scoli de creatie sau de cercetare;
– parteneriate educationale si tematice la nivel de unitati de invatamant, pe plan intern si international, pentru dezvoltarea aptitudinilor pentru lucrul in echipa si in proiecte.

Publicitate
Click pentru a comenta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Învățământ-Cultură

Structura ANULUI ȘCOLAR 2021-2022. Calendarul CURSURILOR și a VACANȚELOR | teiusinfo.ro

Publicat

în

Structura ANULUI ȘCOLAR 2021-2022. Calendarul CURSURILOR și a VACANȚELOR | teiusinfo.ro

Structura ANULUI ȘCOLAR 2021-2022. Când începe școala și când intră în elevii vacanță

Anul acesta, cursurile vor începe în data de 13 septembrie 2021, arată un document emis de către Ministerul Educației.

Anul școlar 2021- 2022 se structurează pe două semestre (34 de săptămâni), după cum urmează:

Semestrul I va avea 14 săptămâni de cursuri, dispuse în intervalul 13 septembrie 2021- 22 decembrie 2021.

Semestrul al II-lea va avea 20 săptămâni de cursuri, dispuse în intervalul 10 ianuarie 2022- 10 iunie 2022, cu includerea programului ,,Școala Altfel’’, în perioada 8- 14 aprilie, interval în care se pot organiza fazele naționale ale olimpiadelor școlare.

Vacanțele elevilor în anul școlar 2021- 2022

25- 31 octombrie 2021: vacanță pentru învățământ preșcolar și primar;

23 decembrie 2021- 9 ianuarie 2022: vacanța de iarnă;

15 aprilie 2022- 1 mai 2022: vacanța de primăvară;

11 iunie 2022- până la data din septembrie 2022 la care vor începe cursurile anului școlar 2022 – 2023, vacanța de vară.
Structura anului școlar 2021- 2022

”Conform Ordinului de ministru nr. 3.243/5.02.2021 privind structura anului școlar 2021- 2022, cursurile vor începe în acest an în data 13 septembrie.

Dacă și numai dacă principalii parteneri de dialog social ai Ministerului Educației (FSLI, Federația Spiru Haret, Consiliul Național al Elevilor și Federația Națională a Asociațiilor de Părinți) ajung la un consens și revin în mod unanim asupra calendarului aprobat în urma consultărilor de la începutul anului 2021, Ministerul Educației are deplina disponibilitate de a reveni asupra calendarului, în sensul extinderii perioadei de cursuri încă din anul școlar 2021- 2022, atrăgând, însă, atenția asupra deficitului de predictibilitate generat de această eventuală revenire.

Ministerul Educației consideră că predictibilitatea trebuie să rămână un deziderat major în sistemul de învățământ, mai ales acum, când perioada de criză sanitară a impus decizii multiple de schimbare în timp scurt.

Pe de altă parte, Ministerul Educației susține extinderea anului școlar, cu atât mai mult cu cât este necesară recuperarea pierderilor educaționale generate de predarea online.

În orice variantă, Ministerul Educației va avea anul acesta inițiativa de a propune extinderea perioadei de cursuri în învățământul preuniversitar, începând cu anul școlar 2022- 2023. În acest sens, vor fi inițiate consultări extinse.

Ministerul Educației va lua în considerare orice soluție va rezulta în urma acestor consultări, fără a exclude nicio variantă solicitată de profesori, elevi și părinți, nici revenirea la trimestre, nici extinderea duratei cursurilor și nici altă variantă ce va rezulta în interesul pregătirii elevilor”, se arată în comunicatul transmis de edu.ro.

Citește mai mult

Învățământ-Cultură

Casa de Cultură a orașului Teiuș a găzduit cea de-a VII-a ediție a întâlnirii dintre absolvenții Liceului Teoretic și administrația locală

Publicat

în

Ieri, 20 mai 2021, Casa de Cultură a orașului Teiuș a găzduit cea de-a VII-a ediție a întâlnirii dintre absolvenții Liceului Teoretic și administrația locală.

„Casa de Cultură a orașului a găzduit, în condițiile speciale impuse de pandemie, un eveniment deosebit, intâlnirea absolvenților cu administrația locală, eveniment aflat la cea de-a VII-a ediție. Un dialog sincer între primar și absolvenții Liceului Teoretic Teiuș s-a legat rapid într-un mănunchi de gânduri viitoare, iar într-o atmosferă caldă și degajată, dintr-o dată, spațiul mare al Casei de Cultură a devenit prea mic pentru visele și aspirațiile tinerilor teiușeni aflați acum la un capăt de drum, dar având tot viitorul în față. Succes absolvenților pe oriunde viața le va purta pașii și mulțumiri, doamnelor profesoare prezente la frumosul eveniment!” au scris reprezentanții Primăriei Teiuș pe pagina de facebook a instituției.

Citește mai mult

Învățământ-Cultură

810 echipamente IT pentru Liceul Teoretic Teiuș, în vederea asigurării accesului elevilor la orele online

Publicat

în

Liceul Teoretic Teiuș va beneficia de 810 echipamente IT (laptop-uri, tablete, camere web), în valoare de peste 1.000.000 de lei, pentru a asigura accesul elevilor la procesul de învățare online.

„Liceul Teoretic Teiuș, Alba, a semnat astăzi contractul de finanțare în valoare de 1.532.499,67 lei, privind „Asigurarea accesului elevilor Liceului Teoretic Teiuș la procesul de învățare online prin furnizarea tabletelor școlare și a altor echipamente IT pentru activități didactice”.

Dotarea constă în 810 echipamente IT, după cum urmează: tablete pentru uz școlar, laptopuri, sisteme all-in-one, camere web videoconferință, videoproiectore, table interactive, routere wireless, tablete infografice.

Finanțarea este obținută prin Guvernul României, Autoritatea pentru Digitalizarea României”, au transmis reprezentanții liceului prin intermediul paginii de socializare

Citește mai mult

Învățământ-Cultură

Investiție de peste 2.3 milioane de lei în reabilitarea și modernizarea clădirii Liceului Teoretic Teiuș

Publicat

în

Primăria orașului Teiuș a lansat marți, 23 februarie 2021, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru proiectare si executie lucrari pentru investitia „REABILITARE TERMICA LICEUL TEORETIC TEIUS – CLASELE IX-XII”. Valoarea totală estimată a investiției este de 2.337.312,74, fără TVA.

Măsuri asupra clădirii:

-Sporirea rezistentei termice a pereților exteriori peste valoarea minima prevăzuta de normele tehnice în vigoare prin izolarea termică.
-Asigurarea închiderii etanșe a ușilor de intrare – montarea unui mecanism automat de închidere a ușilor;
-Sporirea rezistentei termice a planșeului tavan sub pod.
-Sporirea rezistentei termice a soclului clădirii.
-Modernizarea instalației de încălzire și instalației de preparare a.c.c și montarea corpurilor de încălzire noi din tablă precum și dotarea acestora cu robinete termostatici;
-Izolarea conductelor pentru distribuția apei calde menajere, micșorând astfel pierderile înregistrate la distribuția acesteia;
-Echilibrarea hidraulica a rețelei de distribuție a apei calde de consum.
-Montarea instalațiilor electrice pentru iluminat cu declanșare automata;
-înlocuirea învelitorii deteriorate din cu învelitoare din țigla ceramică.
-Pentru fațadele cu expunere preponderent sudică se propun parasolare la nivelul vitrajelor pentru a reduce supraîncălzirea sălilor de clasă (tehnologie pasivă).

Reabilitarea termica a suprafețelor opace:

-Izolarea termica a pereților exteriori cu un strat de tip multipor de minim 15 cm grosime, protejata cu tencuiala subțire armata cu țesătură deasa de fibra de sticla sau fibre organice,
-izolarea soclului cu polistiren extrudat de minim 5 cm grosime,
-izolarea plăcii pe sol la partea inferioara cu un strat de polistiren extrudat de minim 10 cm grosime,
-izolarea plăcii la intrados a subsolului prin aplicarea unui strat de polistiren extrudat de minim 10cm grosime,
-izolarea termica a planșeului sub pod cu un strat de vata minerala bazaltica de minim 25 cm grosime,
-înlocuirea acoperișului existent cu acoperiș din țigla ceramica
-înlocuirea scocurilor si burlanelor deteriorate cu altele noi

Reabilitarea suprafețelor vitrate:

-înlocuirea ferestrelor si ușilor existente cu tâmplărie PVC cu geam termopan cu acoperire selective Low-E respective 6 camere, cu sistem automat de închidere,
-etanșarea elementelor mobile(uși, ferestrejdin componenta spatiilor anexe ale clădirii(casa scării, etc)

Reabilitarea instalațiilor de încălzire:

-modernizarea instalației de încălzire și a.c.c. , prin înlocuirea corpurilor de încălzire existente din fontă cu corpuri statice noi din tablă si prevedera unui sistem nou de incalzire in restul incaperilor, realizata cu ajutorul ventiloconvectoarelor de pardoseala carcasate;
-montarea robineților cu reglaj termostatic pe fiecare corp de încălzire in parte,
-înlocuirea conductelor și a coloanelor ce transportă agentul termic precum și izolarea acestora,
echilibrarea instalațiilor termice
-înlocuirea conductelor ce transporta a agentului termic de la centrala termică la corpul de clădire expertizata precum și izolarea lor.

Reabilitarea instalației de acc si apa rece:

-Instalarea unui boiler electric pentru producere a.c.c necesară clădirii reabilitate,
-montarea robineților cu temporizare pentru reducerea consumului de apă rece și apă caldă de consum,

Reabilitarea instalației de iluminat:

-înlocuirea corpurilor de iluminat cu corpuri eficiente energetic tip led,
-refacerea instalațiilor de iluminat deteriorate.

Aceste lucrări de modernizări sau întreținere au efecte pozitive asupra consumurilor termo-energetice ale clădirii studiate, ele neputând fi cuantificate prin aplicarea metodologiei actuale de auditare energetica.

Având în vedere costul relativ ridicat al modernizării termotehnice, care majorează în final valoarea clădirii, se consideră rațional și oportun ca modernizarea energetică sa se realizeze pe fondul unei structuri de rezistență cu un grad ridicat de siguranță.

Citește mai mult

Actualitate

Administratie

Stiri din zonă

Stiri din Alba

Politica

Stirea ta

Societate

Sport

Economie

Articole Similare

teiusinfoinfo, stiri teius, informatii teius