Rămâi conectat

Învățământ-Cultură

STATUTUL ELEVULUI 2016: Ce drepturi au elevii, din toamnă, când vor merge la școală | teiusinfo.ro

Publicat

în

Elevii pot merge la școală cu telefoanele mobile, vor putea contesta notele și vor evalua profesorii – prevederi din Statutul elevului | teiusinfo.ro

Ministrul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, Mircea Dumitru, a aprobat prin ordinul nr. 4.472 din 10 august 2016, Statutul Elevului, document ce reglementează drepturile şi obligaţiile elevilor înmatriculaţi în instituţiile de învăţământ de stat, particular sau confesional din România.

eleviPotrivit acestuia, din toamnă, elevii vor putea intra la clasă cu telefoanele mobile și le vor putea utiliza cu acordul profesorilor sau în caz de urgență, vor putea veni fără uniformă fără să fie puşi absenţi, dar şi să-şi conteste notele atunci când se simt nedreptăţiţi. Tot în premieră, elevii vor evalua, semestrial, în mod anonim, profesorii. Elevii vor avea inclusiv dreptul să protesteze în şcoală.

 Noul statut, pe care elevii vor trebui să-l respecte din toamnă, nu mai permite şcolilor să le impună uniforme, şi chiar îi ajută pe copii să-i schimbe pe profesorii de care sunt nemulţumiţi. Documentul, semnat şi de ministrul Educaţiei, a fost timp de șapte luni în dezbatere publică.

După şapte luni de dezbateri, ministrul Educaţiei a semnat Statutul elevului, un document de sine stătător, cu reguli valabile în orice şcoală din această toamnă.

 Va crea în mod real, mediul în care elevii să poată să-și facă auzită vocea în școală, să se poată implica, să fie cunoscute și recunoscute drepturile și obligatțile pe care le au. În limita respectării legii, ei pot să protesteze și sigur ca rezultatul acestui proces ar putea să fie de la caz la caz îmbunătățirea situației sau respingerea pretențiilor care nu sunt justificate și legitime”, a declarat ministrul Educației.

” Îmi doresc, de asemenea, ca elevii şi profesorii să aibă un dialog activ, sa devină parteneri pentru un bine comun, acela al elevului, pentru că şcoala este despre şi pentru elevi”, a mai spus ministrul Mircea Dumitru.

Vestea bună, pentru părinţii stresaţi că nu au bani de uniforme, este că statutul le permite să-i îmbrace pe copii cu ce au. Pentru elevi, contează mai ales dreptul de a le da ei note profesorilor, anonim.

În momentul în care directorul unității de învățământ are un feedback negativ în mod anonim ar trebui să-și ridice un semn de întrebare. Iar apoi cred că schimbarea profesorilor la clasă este ceva mai ușoară cu ajutorul statutului, dacă mai mult de jumătate din clasă este de acord cu acest lucru”, a subliniat vicepreședinta Consiliului Elevilor din București, Cristina Redai.

Experţii în educaţie atrag totuşi atenţia că nici noul statut nu le oferă elevilor posibilitatea de a-şi construiască singuri trasee de învăţare.

E bine că ei vor fi implicaţi de acum încolo în decizii.Rămâne în continuare o mare problemă în învăţământul primar şi gimnazial, unde elevii nu au capacitatea de a influenţa lucrurile”, a atras atenția președintele Federației Coaliției pentru Educație, Daniel Vișoianu.

Ca şi până acum, Statutul Elevului va fi aplicat în corelaţie cu regulamentul intern al fiecărei şcoli.

Potrivit unui comunicat al Ministerului, este primul document de acest tip, elaborat în România după 1990, care consacră într-o formă consolidată drepturile şi obligaţiile elevilor. Forma finală s-a conturat în urma dezbaterii publice pe care Ministerul Educaţiei a organizat-o în perioada 17 iunie – 4 iulie. Prevederile Statutului se aplică începând din anul şcolar 2016-2017.

O componentă majoră a acestui document o reprezintă întărirea rolului elevilor în comunitatea şcolară.

Statutul a fost elaborat de Ministerul Educaţiei în colaborare cu Consiliul Naţional al Elevilor şi alte organizaţii reprezentative ale elevilor şi este fundamentat pe respectarea valorilor comunităţii şcolare şi ale sistemului educaţional. În acest sens au fost avute în vedere accesul liber şi gratuit la educaţie de calitate, libertatea de expresie, dreptul de a beneficia în mod echitabil de resursele materiale şi educaţionale furnizate de sistemul de învăţământ, onestitatea intelectuală, sprijinirea gândirii critice, respectarea demnităţii tuturor membrilor comunităţii şcolare, respectiv deschiderea instituţională pentru schimbări constructive.

Potrivit documentului, drepturile elevilor sunt structurate în 5 categorii: drepturi educaţionale, drepturi de asociere şi exprimare, drepturi sociale, recompense şi alte drepturi. Documentul prevede deopotrivă îndatoriri, interdicţii şi sancţiuni pentru încălcarea de către elevi, în incinta unităţii de învăţământ, a prevederilor statutului sau a prevederilor explicite din actele normative în vigoare.

sursa: digi24.ro, edu.ro

Învățământ-Cultură

Structura ANULUI ȘCOLAR 2021-2022. Calendarul CURSURILOR și a VACANȚELOR | teiusinfo.ro

Publicat

în

Structura ANULUI ȘCOLAR 2021-2022. Calendarul CURSURILOR și a VACANȚELOR | teiusinfo.ro

Structura ANULUI ȘCOLAR 2021-2022. Când începe școala și când intră în elevii vacanță

Anul acesta, cursurile vor începe în data de 13 septembrie 2021, arată un document emis de către Ministerul Educației.

Anul școlar 2021- 2022 se structurează pe două semestre (34 de săptămâni), după cum urmează:

Semestrul I va avea 14 săptămâni de cursuri, dispuse în intervalul 13 septembrie 2021- 22 decembrie 2021.

Semestrul al II-lea va avea 20 săptămâni de cursuri, dispuse în intervalul 10 ianuarie 2022- 10 iunie 2022, cu includerea programului ,,Școala Altfel’’, în perioada 8- 14 aprilie, interval în care se pot organiza fazele naționale ale olimpiadelor școlare.

Vacanțele elevilor în anul școlar 2021- 2022

25- 31 octombrie 2021: vacanță pentru învățământ preșcolar și primar;

23 decembrie 2021- 9 ianuarie 2022: vacanța de iarnă;

15 aprilie 2022- 1 mai 2022: vacanța de primăvară;

11 iunie 2022- până la data din septembrie 2022 la care vor începe cursurile anului școlar 2022 – 2023, vacanța de vară.
Structura anului școlar 2021- 2022

”Conform Ordinului de ministru nr. 3.243/5.02.2021 privind structura anului școlar 2021- 2022, cursurile vor începe în acest an în data 13 septembrie.

Dacă și numai dacă principalii parteneri de dialog social ai Ministerului Educației (FSLI, Federația Spiru Haret, Consiliul Național al Elevilor și Federația Națională a Asociațiilor de Părinți) ajung la un consens și revin în mod unanim asupra calendarului aprobat în urma consultărilor de la începutul anului 2021, Ministerul Educației are deplina disponibilitate de a reveni asupra calendarului, în sensul extinderii perioadei de cursuri încă din anul școlar 2021- 2022, atrăgând, însă, atenția asupra deficitului de predictibilitate generat de această eventuală revenire.

Ministerul Educației consideră că predictibilitatea trebuie să rămână un deziderat major în sistemul de învățământ, mai ales acum, când perioada de criză sanitară a impus decizii multiple de schimbare în timp scurt.

Pe de altă parte, Ministerul Educației susține extinderea anului școlar, cu atât mai mult cu cât este necesară recuperarea pierderilor educaționale generate de predarea online.

În orice variantă, Ministerul Educației va avea anul acesta inițiativa de a propune extinderea perioadei de cursuri în învățământul preuniversitar, începând cu anul școlar 2022- 2023. În acest sens, vor fi inițiate consultări extinse.

Ministerul Educației va lua în considerare orice soluție va rezulta în urma acestor consultări, fără a exclude nicio variantă solicitată de profesori, elevi și părinți, nici revenirea la trimestre, nici extinderea duratei cursurilor și nici altă variantă ce va rezulta în interesul pregătirii elevilor”, se arată în comunicatul transmis de edu.ro.

Citește mai mult

Învățământ-Cultură

Casa de Cultură a orașului Teiuș a găzduit cea de-a VII-a ediție a întâlnirii dintre absolvenții Liceului Teoretic și administrația locală

Publicat

în

Ieri, 20 mai 2021, Casa de Cultură a orașului Teiuș a găzduit cea de-a VII-a ediție a întâlnirii dintre absolvenții Liceului Teoretic și administrația locală.

„Casa de Cultură a orașului a găzduit, în condițiile speciale impuse de pandemie, un eveniment deosebit, intâlnirea absolvenților cu administrația locală, eveniment aflat la cea de-a VII-a ediție. Un dialog sincer între primar și absolvenții Liceului Teoretic Teiuș s-a legat rapid într-un mănunchi de gânduri viitoare, iar într-o atmosferă caldă și degajată, dintr-o dată, spațiul mare al Casei de Cultură a devenit prea mic pentru visele și aspirațiile tinerilor teiușeni aflați acum la un capăt de drum, dar având tot viitorul în față. Succes absolvenților pe oriunde viața le va purta pașii și mulțumiri, doamnelor profesoare prezente la frumosul eveniment!” au scris reprezentanții Primăriei Teiuș pe pagina de facebook a instituției.

Citește mai mult

Învățământ-Cultură

810 echipamente IT pentru Liceul Teoretic Teiuș, în vederea asigurării accesului elevilor la orele online

Publicat

în

Liceul Teoretic Teiuș va beneficia de 810 echipamente IT (laptop-uri, tablete, camere web), în valoare de peste 1.000.000 de lei, pentru a asigura accesul elevilor la procesul de învățare online.

„Liceul Teoretic Teiuș, Alba, a semnat astăzi contractul de finanțare în valoare de 1.532.499,67 lei, privind „Asigurarea accesului elevilor Liceului Teoretic Teiuș la procesul de învățare online prin furnizarea tabletelor școlare și a altor echipamente IT pentru activități didactice”.

Dotarea constă în 810 echipamente IT, după cum urmează: tablete pentru uz școlar, laptopuri, sisteme all-in-one, camere web videoconferință, videoproiectore, table interactive, routere wireless, tablete infografice.

Finanțarea este obținută prin Guvernul României, Autoritatea pentru Digitalizarea României”, au transmis reprezentanții liceului prin intermediul paginii de socializare

Citește mai mult

Învățământ-Cultură

Investiție de peste 2.3 milioane de lei în reabilitarea și modernizarea clădirii Liceului Teoretic Teiuș

Publicat

în

Primăria orașului Teiuș a lansat marți, 23 februarie 2021, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru proiectare si executie lucrari pentru investitia „REABILITARE TERMICA LICEUL TEORETIC TEIUS – CLASELE IX-XII”. Valoarea totală estimată a investiției este de 2.337.312,74, fără TVA.

Măsuri asupra clădirii:

-Sporirea rezistentei termice a pereților exteriori peste valoarea minima prevăzuta de normele tehnice în vigoare prin izolarea termică.
-Asigurarea închiderii etanșe a ușilor de intrare – montarea unui mecanism automat de închidere a ușilor;
-Sporirea rezistentei termice a planșeului tavan sub pod.
-Sporirea rezistentei termice a soclului clădirii.
-Modernizarea instalației de încălzire și instalației de preparare a.c.c și montarea corpurilor de încălzire noi din tablă precum și dotarea acestora cu robinete termostatici;
-Izolarea conductelor pentru distribuția apei calde menajere, micșorând astfel pierderile înregistrate la distribuția acesteia;
-Echilibrarea hidraulica a rețelei de distribuție a apei calde de consum.
-Montarea instalațiilor electrice pentru iluminat cu declanșare automata;
-înlocuirea învelitorii deteriorate din cu învelitoare din țigla ceramică.
-Pentru fațadele cu expunere preponderent sudică se propun parasolare la nivelul vitrajelor pentru a reduce supraîncălzirea sălilor de clasă (tehnologie pasivă).

Reabilitarea termica a suprafețelor opace:

-Izolarea termica a pereților exteriori cu un strat de tip multipor de minim 15 cm grosime, protejata cu tencuiala subțire armata cu țesătură deasa de fibra de sticla sau fibre organice,
-izolarea soclului cu polistiren extrudat de minim 5 cm grosime,
-izolarea plăcii pe sol la partea inferioara cu un strat de polistiren extrudat de minim 10 cm grosime,
-izolarea plăcii la intrados a subsolului prin aplicarea unui strat de polistiren extrudat de minim 10cm grosime,
-izolarea termica a planșeului sub pod cu un strat de vata minerala bazaltica de minim 25 cm grosime,
-înlocuirea acoperișului existent cu acoperiș din țigla ceramica
-înlocuirea scocurilor si burlanelor deteriorate cu altele noi

Reabilitarea suprafețelor vitrate:

-înlocuirea ferestrelor si ușilor existente cu tâmplărie PVC cu geam termopan cu acoperire selective Low-E respective 6 camere, cu sistem automat de închidere,
-etanșarea elementelor mobile(uși, ferestrejdin componenta spatiilor anexe ale clădirii(casa scării, etc)

Reabilitarea instalațiilor de încălzire:

-modernizarea instalației de încălzire și a.c.c. , prin înlocuirea corpurilor de încălzire existente din fontă cu corpuri statice noi din tablă si prevedera unui sistem nou de incalzire in restul incaperilor, realizata cu ajutorul ventiloconvectoarelor de pardoseala carcasate;
-montarea robineților cu reglaj termostatic pe fiecare corp de încălzire in parte,
-înlocuirea conductelor și a coloanelor ce transportă agentul termic precum și izolarea acestora,
echilibrarea instalațiilor termice
-înlocuirea conductelor ce transporta a agentului termic de la centrala termică la corpul de clădire expertizata precum și izolarea lor.

Reabilitarea instalației de acc si apa rece:

-Instalarea unui boiler electric pentru producere a.c.c necesară clădirii reabilitate,
-montarea robineților cu temporizare pentru reducerea consumului de apă rece și apă caldă de consum,

Reabilitarea instalației de iluminat:

-înlocuirea corpurilor de iluminat cu corpuri eficiente energetic tip led,
-refacerea instalațiilor de iluminat deteriorate.

Aceste lucrări de modernizări sau întreținere au efecte pozitive asupra consumurilor termo-energetice ale clădirii studiate, ele neputând fi cuantificate prin aplicarea metodologiei actuale de auditare energetica.

Având în vedere costul relativ ridicat al modernizării termotehnice, care majorează în final valoarea clădirii, se consideră rațional și oportun ca modernizarea energetică sa se realizeze pe fondul unei structuri de rezistență cu un grad ridicat de siguranță.

Citește mai mult

Actualitate

Administratie

Stiri din zonă

Stiri din Alba

Politica

Stirea ta

Societate

Sport

Economie

Articole Similare

teiusinfoinfo, stiri teius, informatii teius