teiusinfoinfo, stiri teius, informatii teius

Acasă » Societate » Învățământ-Cultură » Premiu pentru Liceul Teoretic Teiuș în cadrul campaniei naţionale Europa Casa Noastră

Premiu pentru Liceul Teoretic Teiuș în cadrul campaniei naţionale Europa Casa Noastră

Publicat în 07.08.2013 la ora 15:22

Liceul Teoretic Teiuș a fost premiat în cadrul campaniei naţionale Europa Casa Noastră, organizată de Chelgate în numele Reprezentanţei Comisiei Europene în România. Coordonatorul proiectului  EuROpa, Casa Noastră, Anul european al cetățeanului, UE – istorie, tradiție și valori este profesorul Pintea Marius Cosmin, care a fost premiat cu o excursie la Bruxelles în urma activităţilor pe teme europene desfăşurate de-a lungul anului şcolar 2012-2013.

Europa_Casa_NoastraProiectul EuROpa, Casa Noastră, Anul european al cetățeanului, UE – istorie, tradiție și valori a fost clasat pe prima poziţie dintre cele 50 de proiecte premiate. În cursa campaniei s-au înscris 5.751 de şcoli și 3.830 de cadre didactice.

Proiectul s-a desfăşurat în colaborare cu Primăria oraşului Teiuș, reprezentată de primar dr.ing. Mirel Hălălai, acesta implicându-se activ în derularea activităților prin participarea directă la dezbaterea Cetățean în Europa – drepturi și responsabilități.

Mottoul Uniunii Europene, „Unitate în diversitatea”, a fost folosit pentru prima dată în anul 2000. Acesta arată că europenii s-au unit pentru a promova pacea și prosperitatea, acceptând totodată să-și deschidă spiritul către culturile, tradițiile și limbile atât de diverse ale continentului nostru.

Din anul 2007, odată cu aderarea României ca stat membru al Uniunii Europene, românii s-au alăturat acestei devize cu scopul de a promova valorile europene prin respectarea diversității lor și promovarea culturală a acestora.

Proiectul EuROpa, Casa Noastră, Anul european al cetățeanului, UE – istorie, tradiție și valori, implementat de Liceul Teoretic Teiuș, accentuează diversitatea culturală a Europei (tradiții, istorie și valori autentice) și aduce în prim plan cunoașterea responsabilităților (drepturi și implicare în societatea europeană) de cetățean european.

Astfel proiectul este structurat pe trei activități distincte la care elevii sunt solicitați să participe:

 1. Literatura europeană – personaje de poveste: activitatea pune elevul în situația de re-creare a operelor marilor scriitori europeni prin punerea în scenă a personajelor din diferite povești. Elevii sunt solicitați să recunoască personajele și să le selecteze în funcție de naționalitatea autorilor.

 2. Cetățean în Europa – drepturi și responsabilități: activitatea implică elevii în cunoașterea și conștientizarea activă a beneficiilor aduse de integrarea României în Uniunea Europeană, atribuirea în mod personal a drepturilor și responsabilităților de cetățean european prin cunoașterea organismelor și instituțiilor europene și formarea atitudinilor corecte față de responsabilitățile asumate.

 3. Europa, casa noastră – istorie tradiții și valori: diversitatea culturală a Europei, prin individualizarea fiecărei țări, membră a Uniunii Europene, reprezintă punctul de pornire, al elevilor, în cercetare documentară, misiunea fiind de reprezentarea unei țări din Europa, folosindu-se de elementele specifice și definitorii, de obiceiurile și tradițiile care diferențiază statele, și de istoria fiecăreia dintre acestea.

Acest articol a fost citit de 390 ori

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.