Rămâi conectat

Administrație

Începând de mâine, 2 mai 2021 – ora 00.00, la Teiuș intră în vigoare noi măsuri în vederea limitării răspândirii SARS-COV-2

Publicat

în

O nouă decizie, privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenirea răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza oraşului Teiuş, a fost luată de CJSU Alba (vezi Art. 2).

Art. 1. Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 01.05.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

Art. 2. La nivelul oraşului Teiuş, comunelor Arieşeni, Avram Iancu şi Vidra unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 02.05.2021, ora 0000, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2200-0500, cu următoarele excepții:

1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

2. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

3. deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2200;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 3. La nivelul comunei Poşaga, unde s-a înregistrat un trend descrescător de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, rata de incidență fiind de 0 cazuri la 1000 de locuitori, începând cu data de 02.05.2021, ora 0000, încetează aplicarea măsurilor stabilite pentru diminuarea riscului, prin Hotărârea C.J.S.U. Alba nr. 107 din 18.04.2021.

Art. 4. În toate localitățile se permite circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în perioada 1 mai-2 mai 2021, în intervalul orar 2000-0500 pentru deplasarea și participarea la slujbele religioase;
Art. 5. În toate localitățile se permite circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în perioada 8 mai-9 mai 2021, în intervalul orar 2000-0500 pentru deplasarea și participarea la sărbătoarea religioasă specifică lunii Ramazan;

Art. 6. Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Art. 7. Măsurile stabilite prin prezenta hotărâre se completează cu măsurile cu caracter general stabilite prin H.G. nr. 432/2021.

Art. 8. Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 9. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Teiuș Info și pe GOOGLE NEWS


Administrație

Drum nou amenajat spre cimitirul sătesc din Beldiu. Va asigura accesul catre capela mortură care urmează a fi construită

Publicat

în

În satul Beldiu au început la sfârșitul săptămânii lucrările de amenajare a noului drum spre cimitirul sătesc. Acesta va asigura către capela ce urmează să construită. Totodată se lucrează și la Căminul Cultural din localitate.

„Se lucrează la accesul spre cimitirul sătesc Beldiu, o lucrare absolut necesară si asteptată de cetătenii din sat! Se excavează stratul vegetal, urmează straturile suport si montarea dalelor, lucru ce va permite realizarea unui drum de acces sigur si civilizat! Într-un viitor apropiat, pe lângă accesul catre cimitir, drumul pavat va asigura si accesul catre capela ce urmează a fi construită aici!

La căminul cultural Beldiu se execută lucrari de reparatii si zugrăveli interioare, după înlocuirea instalatiilor electrice, in totalitate si in scurt timp se vor monta corpurile de iluminat, întrerupătoarele si prizele!”, au anunțat reprezentanții administrației locale.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Teiuș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

La Teiuș, vegetația din toaletări este preluată printr-o modalitate pusă la dispoziție de primărie

Publicat

în

Având în vedere sezonul specific curățeniei de primăvară în grădini și livezi, Primăria Orașului Teiuș va asigura preluarea în vederea compostării, folosind o tehnologie modernă, pentru crengile și vegetația lemnoasă, rezultate în urma curățării arborilor și arbuștilor din gospodăriile proprii ale teiușenilor, inclusiv din satele aparținătoare.

Preluarea se realizează, începând cu data de 4 martie 2024, de luni până vineri, între orele 10.00-18.00, la locul de depozitare – compostare situat în Teiuș, strada Horea ( Moara Dracilor), gratuit, singura condiție fiind aceea de a se aduce doarmaterial lemnos.

Teiușenii sunt îndemnați ca înainte de a se deplasa la platforma de depozitare-compostare, să se informeze telefonic, la numărul 0740.149.959 (Alin Aldea, responsabil de activitate din partea Primăriei Teiuș).


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Teiuș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Cristina Man, angajată a Primăriei Teiuș, a încetat din viață. Mesaj de condoleanțe din partea colegilor

Publicat

în

Primăria Teiuș este în doliu după ce Cristina Man, angajată a instituției, a încetat din viață. Un mesaj de condoleanțe din partea colegilor a fost postat pe pagina de Facebook.

„Cu profundă durere am primit știrea despre trecerea în neființă a colegei noastre din Primăria Teiuș, Cristina Man.

Marcați de plecarea prea devreme dintre noi, a colegei noastre, ne este greu să vorbim la trecut de ea, o persoană optimistă cu spirit tânăr. A lăsat în urmă durere și un imens gol, nouă colegilor, familiei, părinților, prietenilor, ne va lipsi prezența ei în mijlocul nostru.

Compasiune și sincere condoleanțe, suntem alături de familia greu încercată în aceste momente de maximă durere și tristețe. Rugăciunile noastre sunt tot ce putem oferi în aceste momente complicate!

Dumnezeu să o odihnească în pace și să aline sufletele celor rămași!”, au transmis reprezentanții Primăriei Teiuș.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Teiuș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Au fost finalizate lucrările la cortina de sticlă și s-a montat mozaicul piscinei, la Centrul de Tineret din Teiuș

Publicat

în

Lucrările la Centrul de tineret din Teiuș continuă, chiar dacă temperaturile de afară sunt scăzute. Constructorul a mutat toate forțele la interior, unde se lucrează în ritm alert.

Primăria Teiuș a anunțat care este stadiul lucrărilor la sfârșitul lunii ianuarie. Astfel, a fost finalizată cortina de sticlă și închiderile interioare la sălile multisport, bowling, multimedia și a fost montat mozaicul piscinei.

”Temperaturile destul de scăzute obligă constructorul „Centrului multifunctional” de pe „Locul Târgului” să-si transfere fortele spre lucrarile interioare.

Astfel, peretele cortina din sticla, ce ofera o panorama splendidă asupra zonei este finalizat, inchiderile interioare la sălile multisport, bowling, multimedia sunt finalizate intr-un procent de 70%, mozaicul piscinei este montat, iar forfota muncitorilor se aude din toate colturile constructiei fanion pentru orasul nostru si nu numai!

Pe strada Ion Creanga se lucreaza de zor la montarea canalizarii pluviale, pregătindu-se terenul pentru modernizarea si asfaltarea străzii!”, au transmis reprezentanții primăriei.

Centrul de tineret va fi un spațiu destinat organizațiilor de tineret și tinerilor din orașul Teiuș în vederea realizării de activități și evenimente educative și de petrecere a timpului liber pentru tineri.

La parter, intrarea principala se face printr-o terasa exterioara acoperita, de aici se ajunge la o zona de primire, de unde se formează un hol de acces spre un pachet de grupuri sanitare si vestiare, sala multi-sport, o sala de bowling, o sala de proiecție si o sala multimedia; sala de proiecție si sala multimedia se pot cupla la nevoie acestea fiind despărțite de un perete mobil.

 

Tot la zona parterului se afla o sala de gimnastica si o sala de activitati recreative. In aripa dreapta a clădirii se geseste o zona de bazin de agrement cu vestiare, dusuri si grupuri sanitare, din aceasta zona se acceseaza printr-o scara un nivel inferior, situat sub zona bazinului, unde se gaseste camera tehnica, care deservește instalațiilor aferente zonei de bazin. Din zona de primire, printr-o scara de acces, se mai poate ajunge la o incapere prin care se face accesul la doua terase exterioare neacoperite, deservind ca puncte de belvedere.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Teiuș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administratie

Stiri din zonă

Stiri din Alba

Politica

Stirea ta

Societate

Sport

Publicitate

Economie

Articole Similare

teiusinfoinfo, stiri teius, informatii teius