teiusinfoinfo, stiri teius, informatii teius

Rămâi conectat

Administrație

Fonduri Regio pentru modernizarea Liceului Teoretic Teiuș

teiusinfo.ro

Publicat

în

Astăzi, 24 octombrie 2018, la sediul ADR Centru din Alba Iulia, a fost semnat proiectul de finanțare, în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, destinat reducerii consumurilor de energie primară la Liceul Teoretic din acest oraș.

Beneficiarii acestui proiect, pe lângă instituția de învățământ, cu profesorii și elevii săi, sunt toți cetățenii din zonă care, de acum încolo, se vor putea baza pe creșterea calității în domeniului învățământului local. În prezența domnului Dănuţ-Emil Hălălai, Prefectul județului Alba, primarul orașului Teiuș, domnul Mirel Hălălai, și directorul general ADR Centru, Simion Crețu, au semnat contractul pentru cererea de finanțare ”Reabilitare termică Liceul Teoretic Teiuș – clasele IX-XII”, a cărei valoare totală este de peste 3,3 milioane lei, suma nerambursabilă obținută fiind de circa 2,9 milioane lei.

Investițiile vor fi susținute prin Prioritatea de Investiții 3.1.B ce vizează îmbunătățirea eficienței energetice în clădirile publice, cu fonduri nerambursabile alocate prin Programul REGIO 2014-2020.

”Orașul Teiuș a fost mult timp văduvit de fondurile europene, însă am activat constant pentru dezvoltarea acestei localități și acum avem perspective îmbucurătoare. Orașul are o pondere foarte mare a străzilor asfaltate, avem condiții urbane decente, cu apă și canalizare și ne preocupăm de investițiile pentru creșterea calității vieții cetățenilor.

Teiușul este un fost centru feroviar, care a intrat într-un oarecare con de umbră în urma diminuării importanței traficului pe căile ferate. Mulți oameni și-au pierdut locurile de muncă, mulți oameni au plecat în alte țări, pentru a trăi mai bine. În decursul activității noastre vom căuta să atragem investiții și să modernizăm cât mai mult orașul, pentru a-i convinge pe cei mulți să se întoarcă, sau măcar să înțeleagă că dorim să le oferim cetățenilor noștri condiții de oraș, așa cum merită această localitate, atestată documentar de peste șapte secole. Teiușul trebuie să revină pe calea prosperității și se înscrie pe drumul dezvoltării, la nivelul județului Alba.

Chibzuim foarte atent utilizarea resurselor de care dispunem în bugetul local și, în acest an, vom începe un obiectiv foarte important pentru locuitori, realizarea podului peste Mureș, care să unească satele Căpud și Pețelca de centrul localității. Pentru că suntem, practic, pe două mari coridoare europene de transport, auto și feroviar, suntem interesați să colaborăm cu comunele Galda de Jos și Mihalț, pentru a vedea dacă există posibilitatea realizării unui centru de transfer inter-modal în zona Coșlariu, în apropierea nodului de autostradă.

Accesăm acum fonduri nerambursabile și transmitem un semnal bun către cetățenii orașului, pentru că investim bani europeni în reabilitarea termică a Liceului Teoretic, pentru eficientizarea consumurilor de energie, precum și pentru reducerea costurilor publice, deoarece, până în prezent, nu am avut astfel de lucrări de reabilitare”, a declarat, în momentul semnării acestui contract de finanțare, domnul Mirel Hălălai, Primarul orașului Teiuș.

Cererea de finanțare pentru proiectul ”Reabilitare termică Liceul Teoretic Teiuș – clasele IX-XII” are ca obiectiv creșterea eficienței energetice a clădirii liceului din oraș, prin efectuarea de lucrări de reabilitare termică și modernizare rețele utilități. Prin acest proiect se prevede realizarea lucrărilor de reabilitare și izolare termică a fațadei, respectiv a pereților exteriori, a soclului, atât pentru partea vitrată, dar și pentru cea opacă, precum și de izolare termică a planșeului peste ultimul nivel încălzit.

Proiectul prevede și reabilitarea completă a sistemului de încălzire, cu înlocuirea tuturor elementelor și fitingurilor cu altele moderne, dar și instalarea unor sisteme alternative de producere a energiei. Concret, în urma acestor investiții și lucrări, vor scădea de peste trei ori, atât nivelul anual specific al gazelor cu efect de seră (în echivalent tone de CO2), cât și consumul anual de energie primară.

Durata de derulare a investițiilor se va întinde până la finalul lunii octombrie 2021, ceea ce înseamnă că peste trei ani, sute de elevi din Teiuș și zonele învecinate, dar și profesorii de la acest liceu, vor avea condiții mult mai bune de studiu. Bugetul întregului proiect este de 3.318.343,57 lei (peste 712.000 euro), din care aproape 2,9 milioane lei (640.411,21 euro) sunt fonduri nerambursabile, restul provenind din contribuția beneficiarului.

”Primăria Teiuș accesează pentru prima dată fonduri europene prin Programul Operațional Regional. Este un semn bun și o dovadă a faptului că există interes pentru investiții și dezvoltare. Orașul este una dintre cele peste 60 de unități ale administrației publice locale sau unități descentralizate ale administrației centrale din Regiunea Centru, care au depus proiecte pe Prioritatea de investiții a Programului REGIO prin care se asigură eficientizarea energetică în clădirile publice.

Este destul de dificil pentru o localitate mică să pregătească cereri de finanțare pe fonduri europene, deoarece mult timp programele nu au fost adaptate pentru orașele mici. În ultima perioadă am văzut investiții importante în infrastructura locală teiușeană. Totuși, pentru reabilitarea acestui liceu, unde – ca o paranteză – trebuie să menționez că inclusiv eu am fost cândva profesor, bugetul orașului nu ar fi permis finanțarea lucrărilor, fără aportul fondurilor europene.

Orașul Teiuș este pe un trend pozitiv, se caută soluții optime pentru dezvoltare, inclusiv prin investiții private, și este îmbucurător faptul că administrația locală depune toate eforturile să deruleze investiții publice, prin PNDL, cu fonduri proprii sau cu resurse europene. Proiectul semnat azi va duce la scăderea facturilor de energie, va duce la creșterea confortului elevilor și profesorilor și va aduce bucurie pentru comunitatea locală”, a declarat domnul Simion Crețu, director general ADR Centru.

Administrație

Centru expozițional cu aspect tradițional românesc, pentru expunerea publică a unei colecții de exponate etnografice locale, la Teiuș

teiusinfo.ro

Publicat

în

Orașul Teiuș va avea în curând un centru expozițional cu aspect tradițional românesc pentru expunerea publică a unei colecții de exponate etnografice locale.

Realizarea acestei investiții se încadrează în tendința generală de dezvoltare culturală și educațională a orașului Teiuș prin promovarea valorilor tradiționale naționale și locale.

Primăria orașului Teiuș a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru proiectare și execuție lucrări pentru investiția „Regenerarea urbană socio-culturală a orașului Teiuș – Obiectiv: Contruire Centru Expozițional – colecție publică”. Valoarea estimată a contractului este de 727.243,46 de lei, fără TVA.

Lucrările propuse constă în construirea unui centru cu o arie construită la sol propusă este de 64,50 mp cu un subsol de 62,80 mp și un etaj de 58.40 mp rezultând o arie construita desfășurata de 185,70 mp.

Realizarea acestei investiţii se încadrează în tendința generală de dezvoltare culturală și educațională a orașului Teiuș prin promovarea valorilor tradiționale naționale și locale.

La momentul actual localitatea Teiuș nu beneficiază de un spațiu special construit pentru punerea în valoare a colecțiilor etnografice deținute. Rolul unui astfel de spațiu este unul major, cu contribuții definitorii la identitatea social-culturală a comunității. Primăria orașului Teius, în momentul de față are în în folosință cu titlu gratuit mai multe obiecte care vor fi expuse în acest centru.

Amplasamentul are acces la strada Decebal, principala arteră carosabilă și pietonală a oraşului Teiuș, care leagă drumul naţional ce traversează oraşul de gară, cel mai important nod de cale ferată din Transilvania. De-a lungul acestei străzi se găsesc principalele dotări administrative, de cult și comerciale ale localităţii. Situl mai are acces la strada Bisericii denumită după Biserica reformata de pe aceiași strada, monument istoric remarcabil a epocii de tranziție din secolul al XIII-lea și sec. al XIV-lea.

Aria construită la sol propusă este de 64,50 mp cu un subsol de 62,80 mp și un etaj de 58.40 mp rezultând o arie construita desfășurata de 185,70 mp. POT propus = 15,90% ,CUT propus = 0.46.

Din punct de vedere a organizării funcționale interioare a clădirii se propun următoarele spatii:

Subsol: 3 spații administrative și de întreținere, scară, grup sanitar și spațiu tehnic.

Parter: 3 spații expoziționale și hol cu scară.

Etaj: 2 spații expoziționale și prispă

Suprafața utilă totală însumează 118.5 mp.

Din punct de vedere constructiv, clădirea se vă realiza pe fundații continue și izolate din beton, elevații din
beton armat, cu zidărie din cărămidă GVP și sâmburi din beton armat, grinzi și centuri din beton armat, planșee din beton armat și șarpanta din lemn cu învelitoare din șindila.

Acest tip de structură a fost ales din considerentele conluziilor Studiului Geotehnic și pentru o conformare cât mai bună la condițiile climatice ale zonei.

De asemenea s-a optat pntru o siluetă arhitecturală inspirată din valorile arhitecturii tradiționale populare.

Citește mai mult

Administrație

Vineri, 26 februarie 2021: Ședință publică ordinară a Consiliului Local al orașului Teiuș. Vezi proiectele aflate pe ordinea de zi

teiusinfo.ro

Publicat

în

Consiliul Local al orașului Teiuș este convocat în ședință publică ordinară, pentru data de 26 februarie 2020, începând cu ora 10.00, în ședință ordinară, cu următorul proiect al oedinii de zi:

1. Aprobarea Procesului verbal incheiat cu ocazia ședinței publice „ordinare” a Consiliului Local al orașului Teiuș din data de 29 ianuarie 2021.
Redactat: Bara Maria – secretarul orașului Teiuș

2. Proiect de hotărâre privind stabilirea și sancționarea faptelor care constituie contravenții in domeniul privind buna gospodărire in orașul Teiuș și satele aparținătoare
Inițiator: Primar dr. ing. Halălai Mirel Vasile
Transmis spre avizare Comisiei de specialitate nr. 1 pentru activități economico-financiare, amenajarea teritoriului și urbanism, agricultură, protecția mediului și turism, Comisiei de specialitate nr. 2 pentru învățământ, sănătate și familie, activități social-cul turale, culte, muncă și protecție socială, proiecție copii. Comisiei de specialitate nr. 3 juridică și de disciplină.

3. Proiect de hotărâre privind administrare transparentă dcschisă și participativă, dialog îmbunătăți, cu comunitatea in cadrul Consiliului Local al Orașului Teiuș
Inițiatori: consilieri locali Crișan Cristian, Breaz Aurel, Banca Aurelian Stelian, Micu Marin Constanlin, Oțel Romul Aurelian
Transmis spre avizare Comisiei de specialitate nr.3 juridică și de disciplină

4. Prezentarea Raportului anual de evaluare a implementării Legii nr.544/2OOI și a Legii nr.52/2003 in anul 2020
Prezintă primar dr. ing. Hălălai Mirel Vasile

5. Probleme curente.

Citește mai mult

Administrație

Politia Locala Teius are începând de astazi, 22 februarie 2021, un sediu nou

teiusinfo.ro

Publicat

în

Începând de astăzi, 22 februarie 2021, Poliția Locală a orașului Teiuș are un sediu nou, amenajat în clădirea administrației pieței agroalimentare.

Prin eforturile colegilor s-a amenajat un birou al Poliției Locale Teiuș, dotat cu toate cele necesare în cladirea administrației pieței agroalimentare din orasul nostru. Pentru a sesiza încalcări ale legii și ale normelor sociale nu ezitati să apelați Politia Locală Teiuș, la numerele de te telefon 0726/128938 sau 0258/ 851101”, au scris reprezentanții Primăriei orașului Teuiș pe pagina de facebook a instituției.

Citește mai mult

Administrație

Teiușul intră de mâine, 19 februarie 2021, în SCENARIUL ROȘU. Vezi ce măsuri noi au fost instituite

teiusinfo.ro

Publicat

în

CJSU Alba a hotărât în sedința de astăzi ca orașul Teiuș să intre de mâine, 19 februarie 2021 ora 00.00, în scenariul roșu de combatere a pandemiei de COVID-19, după ce incidența cazurilor de COVID-19 a depășit 3 la mia de locuitori.

Văzând situația epidemiologică din analiza indicatorului ratei de incidență a cazurilor de COVID–19 pentru perioada 03.02.2021 – 16.02.2021, respectiv 04.02.2021 – 17.02.2021 la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresele nr. 1989/17.02.2021 și nr. 2033/18.02.2021;

În temeiul:

-Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;
-Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;
-H.G. nr. 35/10.02.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 12 februarie 2021;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 18.02.2021,

HOTĂRĂȘTE:

Art. 1.(1) La nivelul municipiului Sebeș, orașului Teiuș și al comunei Ceru Băcăinți, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este de peste 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 19.02.2021, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a)Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

b)Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c)Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d)Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e)Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f)Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:

-deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
-deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
-deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
-deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

g)Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

h)Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

n) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

Art. 2.(1) La nivelul comunelor Săsciori, Șona și Șpring , unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 19.02.2021, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:

-deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
-deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
-deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
-deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2300;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

Art. 3.Hotărârile adoptate de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Citește mai mult

Administrație

Corpuri de iluminat moderne, la Casa de Cultura a orașului Teiuș

teiusinfo.ro

Publicat

în

Casa de Cultură a orașului Teiuș va beneficia de un iluminat modern și economic bazat pe tehnologia LED.

În aceste zile sunt montate corpurile de iluminat moderne în interiorul sălii.

„Se montează corpurile de iluminat moderne la Casa de Cultură a orașului nostru. În scurt timp imobilul, care a îmbracat, datorită muncii și priceperii colegilor noștri, o haina curată, este gata să-și primească oaspetii, întorsi din drum de pandemia care ne-a afectat pe toti”
, au scris reprezentanții Primăriei Teiuș pe pagina de facebook a instituției.

Citește mai mult

Actualitate

Administratie

Stiri din zonă

Știri Alba

Politica

Stirea ta

Societate

Sport

Economie

Articole Similare