Rămâi conectat

Administrație

Aproape 900.000 euro fonduri REGIO, pentru modernizarea iluminatului public din orașul Teiuș

teiusinfo.ro

Publicat

în

Orasul Teius, din judetul Alba, este cel de-al doilea din judet, dupa Cugir, care obtine resurse financiare nerambursabile pentru eficientizarea iluminatului public.

Contractul de finantare a fost semnat de catre domnul Mirel Halalai, primarul orasului, si domnul Simion Cretu, director general ADR Centru, la sediul Agentiei din Alba Iulia. Acest proiect – a carui valoare totala este de peste 4,25 milioane lei – completeaza lista proiectelor REGIO ce vor schimba fata orasului, fiind investite fonduri europene nerambursabile pentru reabilitarea si refunctionalizarea unor zone urbane, inclusiv crearea unui centru multifunctional pentru tineret, dar si pentru modernizarea celor mai mari unitati de invatamant din localitate.

 Buget si perioada de finalizare:

Contractul pentru cererea de finantare cu titlul ” Modernizarea iluminatului public in Orasul Teius” are o valoare totala de 4.259.651,65  lei, din care 4.173.117,44 lei reprezinta fondurile nerambursabile solicitate (respectiv aproape 900.000 euro). Finantarea este asigurata din bugetul Regiunii Centru alocat prin Axa prioritara 3.1 a POR 2014-2020, ce prevede ”Sprijinirea eficientei energetice, a gestionarii inteligente a energiei si a utilizarii energiei din surse regenerabile in infrastructurile publice, inclusiv in cladirile publice, si in sectorul locuintelor-Iluminat public”. Beneficiarul finantarii – Primaria orasului Teius – estimeaza ca proiectul se va finaliza pana la 30.09.2021, ceea ce inseamna ca in maxim doi ani, teiusenii vor beneficia de conditii mult mai bune de iluminat stradal, dar cu costuri mult mai reduse.

”Prin realizarea acestei investitii urmarim reabilitarea integrala a sistemului de iluminat public stradal, pentru aducerea acestuia la un nivel cantitativ si calitativ optim, pentru reducerea consumului de curent electric, a cheltuielilor de intretinere, dar si pentru a avea un sistem care va deservi populatia pe o perioada mai lunga de timp. Este foarte important ca vom reduce de mai mult de trei ori atat consumul de energie primara, cat si nivelul emisiilor poluante pentru ca toti oamenii din oras sa beneficieze de un sistem de iluminat public modern si eficient. Evident ca in lipsa fondurilor europene nu am fi avut posibilitatea sa schimbam intregul sistem de iluminat public din oras, deodata si nici sa reabilitam si sa modernizam cladirile scolii generale si a liceului. O mandrie a noastra, a teiusenilor, este si proiectul de regenerare urbana, prin care vom realiza un centru de tineret in zona de nord a orasului, un centru expozitional, in zona centrala, langa scoala, dar si modernizarea arterei care merge catre Gara Teius. Astfel, dovedim cetatenilor ca dorim sa oferim tuturor servicii publice de calitate”, a declarat domnul primar Mirel Halalai din Teius.

Lucrari prevazute in proiect:

Investitia propusa consta in schimbarea corpurilor de iluminat existente cu unele mai eficiente energetic. In esenta, prin acest proiect se vor monta aparate de iluminat cu tehnologie LED, in locul aparatelor de iluminat existente. Noile corpuri de iluminat vor avea carcasa din aluminiu turnat sub presiune sau aluminiu extrudat, cu difuzor din sticla tratata termic, securizata, plana sau curbata. Distributia luminoasa a noilor lampi va fi de tip stradal si nu va fi influentata de aparitia unor defecte asupra unora dintre LED-uri, deoarece fiecare dintre LED-uri va avea asociat acelasi tip de lentila specifica, pentru a reproduce distributia luminoasa completa a aparatului de iluminat. Fluxul luminos total al lampii stradale poate fi determinat de numarul de LED-uri sau de curentul aplicat la bornele LED-urilor, sau de ambii parametri. Pentru noile corpuri de iluminat compartimentul accesoriilor electrice si compartimentul optic vor constitui incinte separate, pentru a evita murdarirea elementelor optice.

Prin proiect se are in vedere si extinderea sau reintregirea retelei existente, precum si instalarea unui sistem de telegestiune. Acesta va gestiona intreaga retea si va avea posibilitatea de extindere ulterioara. In afara informatiilor despre functionarea aparatelor de iluminat, sistemul de telegestiune va furniza informatii despre parametri tehnici de pe reteaua de alimentare, calitatea energiei electrice, precum si eventualele defecte sau furturi de curent.

Lungimea intregului sistem de iluminat public modernizat va fi de 29.848 ml, iar numarul de corpuri de iluminat instalate prin proiect va creste de la 861, cate sunt in prezent, la 957, toate urmand a fi controlate prin sistemul de telegestiune. Din punct de vedere energetic si al calitatii mediului, trebuie mentionat ca, prin acest proiect, consumul anual de energie primara in iluminat public va depasi cu putin 108.000 kwh/an, de trei ori mai mic decat in prezent, iar volumul gazelor poluante, cu efect de sera, va scadea de mai mult de trei ori, pana la circa 25 echivalent tone de CO2, ceea ce este foarte putin la un oras de marimea Teiusului.

Iata ca si orasele mai mici au acum posibilitatea de a dezvolta proiecte europene, lucru care, in urma cu cativa ani, era greu de realizat. In orasul Teius se investesc importante sume alocate prin Programul Operational Regional 2014-2020, care nu mai trebuie rambursate si investitiile duc la cresterea calitatii vietii cetatenilor. La nivelul intregii Regiuni Centru, investitiile dedicate cresterii eficientei energetice si utilizarii eficiente a resurselor, asigura un mediu mai sanatos in orase, degrevand, in acelasi timp, bugetele locale de cheltuieli mari pe marii consumatori de energie. Pentru Teius, spre exemplu, daca vom face calculul – la finalul implementarii proiectelor de modernizare a celor doua mari unitati scolare din centrul urbei si al actualului proiect – ar trebui sa constatam o reducere la mai putin de jumatate a cheltuielilor publice pentru energie, concomitent si cu cresterea calitatii serviciilor publice de profil. Orasul Teius nu este singular la nivelul judetului Alba si nici al Regiunii Centru, din punctul de vedere al interesului administratiei publice locale pentru valorificarea beneficiilor aduse de apartenenta noastra la Uniunea Europeana. Acest aspect va fi si tema unei dezbateri publice pe care o vom avea chiar maine la Alba Iulia, in cadrul careia vom analiza, impreuna cu toti cei interesati sa participe, la Hotel Parc, ce s-a facut bine in acesti ani si ce isi mai doresc cetatenii, pentru dezvoltarea localitatilor in care traiesc si muncesc”, a declarat domnul Simion Cretu, director general ADR Centru.

Administrație

Primăria Teiuș anunță lucrări pentru extinderea rețelei de canalizare, modernizarea Școlii Gimnaziale și reabilitarea străzilor din oraș

teiusinfo.ro

Publicat

în

Lucrările de investiție continuă în Teiuș, astfel pe raza orașului au loc mai multe lucrări, precum extiderea rețelelor de canalizare și branșamente, demontarea și montarea unei centrale termice în cadrul Școlii Gimnaziale, dar și alimentarea cu pământ vegetal a spațiilor verzi pe străzile deja modernizate.

„Se execută lucrări de extindere rețele de canalizare și branșamente, totodată, pe șantierul Școlii Gimnaziale se muncește de zor la demontarea vechii centrale termice și pregătirea condițiilor pentru montarea unei centrale noi, mult mai eficientă care, alături de sistemele moderne, ce folosesc pompe de caldură, să asigure confortul termic necesar elevilor și cadrelor didactice!

De asemenea, la solicitarea cetățenilor, transportăm pământ vegetal pe străzile deja modernizate, care au în dreptul proprietății alveole pentru spații verzi!”, reprezentanții primăriei Teiuș, prin intermediul paginii de socializare.

Citește mai mult

Administrație

S-a dat startul lucrărilor de modernizare a Drumului Judeţean 142L

teiusinfo.ro

Publicat

în

Au început lucrările de modernizare a Drulului Județean 142L Căpud – Zărieş – Gara Podu Mureş (Halta Mihalț) – intersecția cu Drumul Național 14B.

Drumul va fi modernizat complet pe o lungime de 4,5 kilometri. Concret, se va asfalta întreaga portiune.

Modernizarea acestui drum va facilita deplasarea locuitorilor din zonă spre municipiile Alba Iulia şi Blaj, va permite accesul către nodul rutier dintre Autostrada A10 şi DN 14B, care se construieşte în imediata apropiere, si va crea o rută alternativă de transport pe direcţia Blaj – Aiud.

Valoarea totală a investiției este de 4,6 milioane lei (inclusiv TVA) și este suportată din bugetul propriu al județului Alba.

Citește mai mult

Administrație

Începând de mâine, 2 mai 2021 – ora 00.00, la Teiuș intră în vigoare noi măsuri în vederea limitării răspândirii SARS-COV-2

teiusinfo.ro

Publicat

în

O nouă decizie, privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenirea răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza oraşului Teiuş, a fost luată de CJSU Alba (vezi Art. 2).

Art. 1. Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 01.05.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

Art. 2. La nivelul oraşului Teiuş, comunelor Arieşeni, Avram Iancu şi Vidra unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 02.05.2021, ora 0000, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2200-0500, cu următoarele excepții:

1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

2. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

3. deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2200;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 3. La nivelul comunei Poşaga, unde s-a înregistrat un trend descrescător de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, rata de incidență fiind de 0 cazuri la 1000 de locuitori, începând cu data de 02.05.2021, ora 0000, încetează aplicarea măsurilor stabilite pentru diminuarea riscului, prin Hotărârea C.J.S.U. Alba nr. 107 din 18.04.2021.

Art. 4. În toate localitățile se permite circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în perioada 1 mai-2 mai 2021, în intervalul orar 2000-0500 pentru deplasarea și participarea la slujbele religioase;
Art. 5. În toate localitățile se permite circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în perioada 8 mai-9 mai 2021, în intervalul orar 2000-0500 pentru deplasarea și participarea la sărbătoarea religioasă specifică lunii Ramazan;

Art. 6. Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Art. 7. Măsurile stabilite prin prezenta hotărâre se completează cu măsurile cu caracter general stabilite prin H.G. nr. 432/2021.

Art. 8. Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 9. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Citește mai mult

Administrație

Începând de mâine, 18 aprilie 2021 – ora 00.00, intră în vigoare noi restricții la Teiuș, în vederea limitării răspândirii SARS-COV-2

teiusinfo.ro

Publicat

în

CJSU Alba a impus noi măsuri de combatere a pandemiei de COVID-19 la nivelul orașului Teiuș, care se vor aplica cu începere de mâine, 18 aprilie 2021 – ora 00.00 (vezi Art. 3).

Luând în dezbatere rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de COVID–19, la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresa nr. 4606/16.04.2021, pentru data de 17.04.2021;

În temeiul:

Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;

Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;

H.G. nr. 432/08.04.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 aprilie 2021;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 17.04.2021,

HOTĂRĂȘTE:

Art. 1. Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 17.04.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

Art. 2. (1) La nivelul comunelor Șibot și Stremț unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 4 şi mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, începând cu data de 18.04.2021, ora 0000, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în zilele de luni, marți, miercuri și joi în intervalul orar 2200-0500, iar în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 2000-0500, cu următoarele excepţii:
1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
2. deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
3. deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;
b) Operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, își vor organiza şi desfăşura activitatea în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 0500-1800. Prin excepție, în zilele de 23 aprilie 2021 și 30 aprilie 2021, activitatea se va putea organiza și desfășura în intervalul orar 0500- 2000.
c) În zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, în intervalul orar 1800-0500, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu. Prin excepție, în zilele de 23 aprilie 2021 și 30 aprilie 2021, activitatea se va putea organiza și desfășura în intervalul orar 2000-0500;
d) Unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;
e) Se suspendă activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness;
f) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;
g) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
h) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
i) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
j) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
k) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;
l) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;
m) Măsurile stabilite la lit. k) și lit. l) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
n) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
o) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. m), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
p) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;
q) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc;
(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există;
(3) Centrele de vaccinare și cabinetele medicale își vor desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;
(4) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 3. (1) La nivelul orașelor Câmpeni și Teiuș, comunelor Cenade și Gârbova unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 18.04.2021, ora 0000, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;
b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2200-0500, cu următoarele excepții:
1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
2. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
3. deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;
g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;
h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;
i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2200;
(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.
(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 4. Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Art. 5. Măsurile stabilite prin prezenta hotărâre se completează cu măsurile cu caracter general stabilite prin H.G. nr. 432/2021.

Art. 6. Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 7. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Citește mai mult

Actualitate

Administratie

Stiri din zonă

Știri Alba

Politica

Stirea ta

Societate

Sport

Economie

Articole Similare

teiusinfoinfo, stiri teius, informatii teius